مدیرکل دفتر امور بیابان سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری گفت: 24 میلیارد ریال امسال برای اجرای طرح جامع محور منطقه طراز ناهید ساوه در بخش های مختلف مانند بیابان زدایی هزینه می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، کارگر در حاشیه بازدید از پروژه احیای منابع طبیعی منطقه طراز ناهید ساوه با بیان این که این اعتبار از محل منابع ملی و بین المللی تامین شده است، افزود: این طرح با مشارکت کمیسیار عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان و سازمان جنگل ها اجرا می شود.
وی گفت : طرح جامع محور شامل تامین تجهیزات مورد نیاز برای برگزاری دوره های آموزشی مهارت کسب و کار و نیز تقویت معیشت پناهندگان (افاغنه) و اجرای پروژه های امرار معاش و کسب و کار به منظور راه اندازی شغل برای کاهش وابستگی به منابع طبیعی است.
وی گفت: هم اکنون طرح بیابان زدایی در منطقه طراز ناهید ساوه در منطقه ای به وسعت 365 هکتار با همکاری اتباع افاغنه در حال اجراست.
کارگر افزود : در این منطقه نهال اسفناج وحشی آتریپلکس کاشته می شود که نیاز به آب ندارد و با گذر زمان باعث بیابان زدایی می شود.
وی با اشاره به این که اجرای این طرح با موفقیت 95 درصدی مواجه بوده است، گفت: بعد از گذشت شش ماه از اجرای طرح، این نهال پایدار شده و اکوسیستم منطقه را تغییر می دهد.
وی افزود : مناطقی که در گذشته تبدیل به بیابان شده بودند با کاشت 100 هزار اصله نهال به منظور جلوگیری از هدر رفت آب و احیاء مراتع، طرح بیابان زدایی در آن ها در حال اجراست.
مدیرکل دفتر امور بیابان سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری گفت: امسال 70 هزار اصله نهال در دست تولید داریم که باید در مناطق بیابانی کاشته شوند.
کارگر افزود: اگر به موقع در مناطق بیابانی طرح بیابان زدایی اجرا نشود، این مناطق به شوره زار تبدیل می شوند./ب

برچسب ها: محور ، طراز ، هزینه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.