رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: از یک‌هزار و 360 هتلی که در کشور وجود دارد کمتر از 130 هتل دارای استانداردهای کافی است و چهار تا پنج ستاره به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ مسعود سلطانی‌فر در نشست فعالان و نمایندگان تشکل‌های صنفی حوزه میراث فرهنگی،‌ صنایع‌دستی و گردشگری در سرعین اظهار داشت: سهم کشورمان از صنعت گردشگری به ویژه جذب گردشگران خارجی بسیار محدود است در حالی که زمینه گردشگری خوبی در شهرهای مختلف کشورمان نظیر اردبیل فراهم است.

وی گفت: این ظرفیت می‌طلبد که سرمایه‌گذاری‌های خوبی را در صنعت گردشگری از سوی بخش خصوصی شاهد باشیم و ما نیز باید زیرساخت‌های این صنعت را تقویت کرده و توسعه بدهیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری یکی از ضعف‌های ساختاری در این زمینه را کمبود امکانات اقامتی و پذیرایی اعلام کرد و افزود: در حالی که بیش از 90 درصد هتل‌های کشور زیر سه ستاره است و تجهیزات و امکانات مناسب مطابق با استاندارد جهانی و بین‌المللی ندارند چگونه باید انتظار داشته باشیم که صنعت گردشگری و توریسم به سرعت در این کشور رونق بگیرد.

سلطانی‌فر رویکرد جدید این سازمان را بها دادن به جذب سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی در توسعه همه‌جانبه صنعت گردشگری با تأمین زیرساخت‌های مورد نیاز اعلام کرد و گفت: از یک‌هزار و 360 هتلی که در کشور وجود دارد کمتر از 130 هتل دارای استانداردهای کافی است و چهار تا پنج ستاره به شمار می‌رود.

وی در ادامه از معرفی طرحهای مختلف و سرمایه‌گذاری‌های متنوع در رونق صنعت گردشگری خبر داد و افزود: امیدواریم با معرفی بیش از 600 میلیارد تومان طرح صنعت گردشگری به بانک‌ها بتوانیم در این حوزه راهکارهای عملی و برنامه‌ریزی‌های مناسب و مطلوب را در رونق این بخش شاهد و ناظر باشیم.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.