رئیس کمیته هنری شورای شهر تهران با بیان اینکه مدیریت شهری از ایجاد خانه های هنر برای گروه های هنری کشور در تهران حمایت می کند، گفت: تاسیس خانه انیمیشن ایران ، احیای موزه تناولی و تشکیل ارکستر فیلارمونیک شهرداری تهران و راه اندازی طرح جشنواره هنر تهران از مهمترین موضوعاتی است که در حمایت از هنرمندان در حال پیگیری است.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، عبدالحسین مختاباد در خصوص انتقاداتی که به اظهارات اخیرش در جمع هنرمندان در خصوص پرداخت مالی صورت گرفته بود ، بار دیگر گفت: قرار نیست به هنرمندان پول بدهیم چرا که این کار صحیح نیست و هنرمند صدقه نمی خواهد.

عضو کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای شهر تهران تصریح کرد: شهرداری اکنون، خانه هنرمندان و خانه موسیقی را تحت پوشش و حمایت خود قرار است اما این حمایت باید جهت دار باشد تا درآینده این مجموعه ها توان خودگردانی و تامین هزینه ها را بدست آوردند و نیازی به حمایت های شهرداری نباشد.

مختاباد خاطرنشان کرد: تفکرات موجود در رابطه با اینکه شهرداری موظف به حمایت های مالی است کاملا تفکر غلطی است که باید کنار گذاشته شود چرا که ما تلاش می کنیم تا حد امکان مکان های مناسبی را در اختیار مجموعه های هنری و فرهنگی قرار دهیم تاآنها وارد پروژه های شهری شوند و کار اقتصادی هنری انجام دهند تا بتوانند هزینه های خود را تامین کنند.

90 درصد بار مالی موسسات هنری برعهده شهرداری است
 
رئیس کمیته هنری شورای شهر تهران افزود: وقتی صحبت از خانه هنرمندان می شود تنها پای هنرمندان شهر تهران در میان نیست بلکه این مراکز به همه هنرمندان ایران تعلق دارند و باید در سطح ملی به این مراکز نگاه شود و وزارت ارشاد است که باید از نظر قانونی و حقوقی نسبت به این مراکز احساس مسئولیت کرده و اقدامات حمایتی برای آنها داشته باشد و یا آنکه مجلس شورای اسلامی با تصویب مصوبات لازم نسبت به حمایت معنوی و قانونی اقدام کند.

عضو کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای شهر تهران گفت : در حال حاضر بالای 90 درصد بار مالی این دسته از موسسات بر گردن شهرداری تهران است و دیگر هیچکس حاضر نیست در قبال این مجموعه ها مسئولیتی را بر عهده بگیرد و این وابستگی اقتصادی سبب شده آینده خوبی را برای این مجموعه های هنری و فرهنگی نبینم.

مختاباد تصریح کرد: ادامه پیدا کردن این شرایط امکان پذیر نیست و حمایت ها ادامه پیدا نمی کند بلکه مسئولان این مجموعه ها باید یاد بگیرند روی پای خودشان بایستند و با استفاده از فرصت هایی که مدیریت شهری در تهران فراهم کرده است ، از هنر خود کار اقتصادی انجام دهند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار