هیئت ریاست جمهوری یمن پیش‌نویس یک توافقنامه با حوثی‌ها را تدوین کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه العربیه، هیئت ریاست‌جمهوری یمن در دیدار با رهبر حوثی‌‌ها، پیش‌نویس اولیه توافقنامه‌ای جامع را به حوثی‌ها ارائه دادند.

در این گزارش به نقل از یک منبع ناشناس آمده است: مذاکرات در راستای تلاش برای متقاعد کردن حوثی‌ها و مردم یمن برای عقب‌نشینی از مطالبات مشروعشان ادامه دارد. 

این در حالیست که شورای همکاری خلیج فارس اعلام کرده که با هرگونه تلاشی که موجب تضعیف روند سیاسی در یمن گردد، مخالف است.

"عبداللطیف الزیانی" وقایع اخیر صنعا را محکوم کرد.

یک منبع در هیئت اعزامی ریاست جمهوری یمن به صعده به شبکه العربیه گفت: این هیئت با رهبر حوثی ها دیدار کرده و پیش‌نویس توافقی اولیه با حوثی ها خصوصا درباره تشکیل دولت وحدت ملی حاصل شده است.

همچنین پایگاه خبری براقش نت، در خبری از بندهای توافق هیئت اعزامی ریاست جمهوری یمن با عبدالملک الحوثی، رهبر حوثی‌ها خبر داد.

طبق اعلام این پایگاه خبری، منابع خبری آگاه در گفتگو با براقش نت اعلام کرده‌اند که هیئت اعزامی ریاست جمهوری یمن با رهبر حوثی‌ها توافق نموده است تا کمیته ای مشترک برای بررسی تصمیم حذف یارانه مشتقات نفتی و آثار آن، همزمان با برداشته شدن چادرهای حوثی‌ها که در نزدیکی وزارت کشور و مکانهای دیگرنصب گردیده تشکیل گردد.

این منابع همچنین به پایگاه خبری براقش نت گفته اند که این هیئت، فهرستی از برخی پیشنهادها را از جمله مشارکت در دولت، به عبدالملک الحوثی ارائه داده تا وی تا امروز شنبه به آن پاسخ دهد.

این منابع تأکید کردند که تغییر دولت 100درصد تأیید شده و تا چندروز آینده صورت می‌پذیرد.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار