یک کارشناس سیاست خارجی گفت: العبادی خود را فراجناحی و فرا حزبی می‌داند و سعی می‌کند ظرف یک هفته آینده برنامه خود را برای برون رفت عراق از وضعیت فعلی تقدیم پارلمان کند و پارلمان هم رویکرد مثبتی به کابینه وی خواهد داشت.

"حسن هانی‌زاده "در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به حمایت‌های مرجعیت از نخست وزیری "حیدر العبادی" اظهار داشت: حیدر العبادی شخصیتی مستقل و جدای از گرایش‌های طایفه‌ای دارد و می‌توان از این رهگذر به تشکیل یک دولت وحدت ملی با ثبات و امنیت برای عراق امیدوار بود.

وی ادامه داد: حیدرالعبادی پشتیبانی فراکسیون‌های مختلف و مراجع تقلید را به طور همزمان دارد  و این نکته‌ای مثبت برای تشکیل کابینه با ظرفیت‌های بالا است.  تشکیل کابینه‌ای قدرتمند برای کنترل عراق که برخلاف گذشته به جای 30 وزیر متشکل از 20 وزیر خواهد بود.  

این کارشناس مسائل خاورمیانه ادامه داد: تقلیل تعداد وزرای کابینه از 30  به 20 نفر نشانگر شایسته‌سالاری و افزایش اختیارات است و این کابینه در برگیرنده سلائق سیاسی مختلف خواهد بود.  

وی اضافه کرد: العبادی خود را فراجناحی و فرا حزبی می‌داند و سعی می‌کند ظرف یک هفته آینده برنامه خود را برای برون رفت عراق از وضعیت فعلی تقدیم پارلمان کند و پارلمان هم رویکرد مثبت به کابینه وی خواهد داشت.

هانی‌زاده در پایان خاطرنشان کرد: خوشبختانه العبادی رابطه خود را با مرجعیت قطع نکرده و سعی می‌کند ارتباطات وسیع‌تری با مرجعیت نجف داشته باشد و شخص آیت‌الله سیستانی نیز نظر مثبتی بر وی دارد، در حقیقت هدف مرجعیت ایجاد امنیت و کمک به دولت برای اجرا و پیشبرد برنامه‌هایش است.  

انتهای پیام/  
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار