رئیس دفتر سیاسی حماس گفت فلسطینی‌ها حق دارند در برابر اشغالگری رژیم صهیونیستی مقاومت کنند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ "خالد مشعل" رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس با اشاره به ادامه شهرک‌سازی‌های رژیم‌صهیونیستی در کرانه باختری، گفت اراضی مردم فلسطین غصب شده و فلسطینیان حق دارند در برابر اشغالگری مقاومت کنند.

وی که با پایگاه خبری "یاهو نیوز" گفت‌وگو می‌کرد،در پاسخ به سوالی  درباره ربوده و کشته شدن 3 شهرک‌نشین صهیونیست  گفت: "نظر ما این است که نظامیان و شهرک‌نشینان در کرانه باختری متجاوز هستند و غیرقانونی در زمین‌های اشغالی و غصب‌شده زندگی می‌کنند. حق مقاومت، حق فلسطینی‌هاست."

مشعل در پاسخ به سوالی درباره موضع حماس درباره قتل خبرنگار آمریکایی به دست گروه داعش آن را محکوم کرد و گفت: "این فرصتی است که من بگویم ما با کشتن هر غیرنظامی و هر روزنامه‌نگاری مخالف هستیم."

وی با بیان اینکه فلسطینی‌ها مخالف کشته شدن "هر غیرنظامی و هر روزنامه‌نگاری» هستند، گفت: "سوال اینجاست که چه کسی دارند غیرنظامیان را می‌کشد."

در جریان عملیات اخیر رژیم‌صهیونیستی علیه نوار غزه، بیش از 2000 فلسطینی شهید شده‌اند که به گفته سازمان ملل اغلب آن‌ها غیرنظامی بوده‌اند. همچنین دستکم 15 خبرنگار در جریان حملات اسرائیلی‌ها به غزه، جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار