رئیس پارلمان عراق در مصاحبه‎ای تلویزیونی اعلام کرد کسانی‎که در عراق خارج از چارچوب قانون سلاح به دست دارند افزایش یافته است

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛"سلیم الجبوری" در مصاحبه با شبکه اسکای نیوز عربی اعلام کرد: کسانی‎که در عراق سلاح به دست گرفتند، افزایش یافته و می‎توان آنها را شبه‎نظامیانی توصیف کرد که خارج از چارچوب قانون سلاح در دست دارند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه رایزنی‎هایی را با رهبران سیاسی و نظامی ترتیب داده و تحقیقاتی با هدف مواخذه مسببان قتل عام استان دیالی صورت می‌گیرد، افزود: برخی از افراد تحت پوشش دولت و به عنوان وابسته به سرویس امنیتی سلاح به دست می‎گیرند که باید هر چه سریعتر از این پدیده جلوگیری شود.

رئیس پارلمان عراق با بیان اینکه اگر در پی یجاد دولت هستیم نباید اجازه حمل سلاح خارج از چارچوب را بدهیم، گفت: برخی از احزاب بازوی نظامی مسلح دارند و برخی‎ها هم حمل سلاح را به دلیل ناآرامی‎های عراق توجیه می‎کنند.

"سلیم الجبوری" گفت: قرار گرفتن شبه‎نظامیان در چارچوب قانون از جمله مواردی است که باید گروه‎های سیاسی پیش از تشکیل دولت جدید پیرامون آن به گفتگو بپردازند.

وی افزود: ناکامی نهاد امنیتی در حفظ امنیت برخی‎ها را واداشته که گروه‎های مردمی را با توجیه قانونی مجهز به سلاح کنند.

انتهای پیام//
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار