مقام صهيونيست اذعان کرد:

نتانياهو به دنبال راهی برای خارج شدن از جنگ غزه است

یک مقام بلند پایه رژیم صهیونیستیاذعان کرد نتانیاهو به دنبال راهی برای برون رفت از جنگ در نوار غزه است اما با فشارهای سیاسی کسانی روبروست که خواهان ادامه جنگ علیه غزه هستند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری صفا، یک مقام بلند پایه رژیم صهیونیستی جمعه اذعان کرد "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی به دنبال راهی برای برون رفت از جنگ در نوار غزه است اما در عین حال با فشارهای سیاسی کسانی روبروست که خواهان ادامه جنگ علیه غزه هستند.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی جمعه به نقل از این مقام صهیونیست ادعا کرد ترور شماری از فرماندهان گردانهای شهید عز الدین قسام شاخه نظامی جنبش حماس باعث تقویت جایگاه بنیامن نتانیاهو شده است اما احتمال دارد حماس با آتش بس در آینده ای نزدیک و بازگشت به مذاکرات قاهره موافقت نکند.

این مقام صهیونیست همچنین گفت نتانیاهو و محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی در تلاشند طرح مصر را دوباره به جریان بیاندازند.

رادیو ارتش اسرائیل اعلام کرد آمریکا ، انگلیس ، فرانسه و آلمان در حال بررسی احتمال صدور قطعنامه ای در شورای امنیت سازمان ملل متحد هستند. این قطعنامه به آتش بس طولانی مدت در غزه و اعزام هیئتی از ناظران بین المللی برای تضمین اجرای آتش بس دعوت خواهد کرد.

رادیو ارتش اسرائیل افزود برخی منابع دیپلماتیک در سازمان ملل گفتند اسرائیل و تشکیلات خودگردان فلسطینی به تلاش‌های صدور چنین قطعنامه ای ملحق شده اند و هر دو طرف خاطر نشان کرده‌اند صدور چنین قطعنامه ای شاید به متقاعد کردن فلسطینیان و اسرائیلی‌ها برای موافقت با تدابیر پایان دادن به این جنگ کمک کند.

منابع دیپلماتیک گفتند این قطعنامه شامل گشودن گذرگاهها به سمت نوار غزه و بازگرداندن مسئولیت این گذرگاهها به محمود عباس و همچنین ترتیبات امنیتی خواهد بود که جلوگیری از دستیابی هرچه بیشتر حماس به سلاح و جلوگیری از حفر تونلهای بیشتر را تضمین کند. 

این منابع گفتند بر اساس این قطعنامه اتحادیه اروپا بر گذرگاه‌های مرزی نظارت خواهد کرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: نتانیاهو ، دنبال ، راهی ، خارج ، جنگ ، غزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار