ازدواج زودرس مانند میوه کال و ازدواج دیر هنگام مانند چیدن میوه لهیده است.

جعفر بای، آسیب‌شناس در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، گفت: فرایند رشد مستلزم انجام اموری است که مقتضیات خاص خودش را می‌طلبد. کودکی نیازمند بازی‌های کودکانه است و جوانی شور و حال خودش را دارد.

وی تاکید کرد:‌ بلوغ که یکی از نشانه‌های آن تغییر در ویژگی های ظاهری است برای افراد در نژادهای گوناگون و آب‌وهوای متفاوت در سنین مختلفی رخ می‌دهد به همین دلیل نمی‌توان سن بلوغ ثابتی را در نظر گرفت.

وی افزود: امروزه متاسفانه وسوسه‌های جنسی و تصاویر محرّّک باعث بلوغ زودرس در کودکان شده است. این در حالی است که افزایش سن ازدواج و فاصله بین بلوغ جنسی و ازدواج باعث بروز مشکلات فراوان اجتماعی شده است.

این کارشناس ادامه داد: ازدواج پدیده ای است که باید در زمان خاصی انجام شود به عبارتی ازدواج زودرس مانند میوه کال است و ازدواج دیر هنگام مانند چیدن میوه لهیده!

وی در ادامه با اشاره به اینکه بالاترین آمار طلاق در بین مزدوجین با سابقه زیر 5 سال رخ می‌دهد گفت: برای ازدواج علاوه بر بلوغ جسمی، مجموعه کاملی از مهارت‌های اجتماعی و فرهنگی مورد نیاز است و افراد در سنین پایین 15 معمولاً رفتاری غیر منطقی و بر مبنای احساسات از خود نشان می‌دهند.

بای در پایان خاطرنشان کرد: از آنجا که اختلاف سنی مناسب میان والدین و فرزندان بالای  20 – 15 سال است؛ زوجینی که در سنین پایین بچه‌دار می‌شوند معمولا در ترتیب فرزندان ناکارآمد هستند و اقتدار کافی را نخواهند داشت.

انتهای پیام/ 
برچسب ها: تشخیص ، ازدواج ، زمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار