آیا گنبد آهنین موجب برقراری امنیت کامل در سرزمین های اشغالی و در برابر موشک ها و راکت های حماس شده است؟

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از اسرائیل تودی ؛ این پایگاه اسرائیلی در مقاله ای به قلم "‌ران کانتور" نویسنده و کارشناس صهیونیست نوشت : در جنگ اخیر، راکت های نیروهای مقاومت در هر بار حمله بیش از ده شلیک به سمت سرزمین های اشغالی داشتند . 

"با این حال ما در تل آویو حضور داشته و توسط " گنبد آهنین "‌محافظت شده ایم" . این مطلب بارها از سوی مقامات کابینه اسرائیل عنوان می شود اما آیا حقیقتا این گونه است ؟‌ آیا گنبد آهنین موجب برقراری امنیت کامل در سرزمین های اشغالی و در برابر موشک ها و راکت های  حماس شده است ؟ 

با وجود تکنولوژی فوق پیشرفته استفاده شده در  "گنبدآهنین"‌ این سامانه تدافعی نتوانسته نتایج مورد نظر را ایجاد نماید . در همین حال و با توجه به ناتوانی های عمیق این سامانه مقامات کابینه و نیز رسانه های اسرائیل در رابطه با توانمندی های آن اکاذیب و اغراق های را مطرح می کنند که به برخی از آنها در ذیل اشاره شده است :

گنبد آهنین 100 درصد موثر است

گرچه گنبدآهنین  در مواردی مانع ورود موشک ها و راکت های نیروهای مقاومت فلسطینی به سرزمین های اشغالی شده اما بخش هایی از موشک ها نیز از این سامانه نفوذ کرده و به مناطق مختلف یهودی نشین اصابت کرده اند . 

به دلیل وجود گنبد آهنین اقتصاد اسرائیل پویا و فعال می ماند

یکی از دوستان من در رستورانی در اورشلیم کار می کند . طی حملات موشکی و راکتی حماس طی سه هفته گذشته به مناطق یهودی نشین نه تنها رستوران وی مشتری چندانی نداشته بلکه در بسیاری مواقع بطور کلی تعطیل شده است . این اسرائیلی و هزاران ساکن مناطق تحت موشک باران حماس درآمد خود را از دست داده و خانه نشین شده اند . 

با این تفاسیر تل آویو نمی تواند به راحتی مدعی شود که "گنبد آهنین" مانع رکود مالی و بحران اقتصادی در سرزمین های اشغالی شده چرا با تعطیلی مشاغل و بمباران ها رکود کسب و کار نتیجه ای بدیهی و طبیعی خواهد بود . صنعت گردشگری اسرائیل نیز به شدت لطمه دیده است و تل آویو برای جلوگیری از آن هیچ گزینه ای پیش رو ندارد . 




انتهای پیام /

برچسب ها: اسرائیل ، گنبد ، آهنین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار