آشتیانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

فقدان کمیته فنی و عدم پرداختن به تیم‌های پایه، علل اصلی ضعف فوتبال ماست

پیشکسوت فوتبال کشورمان گفت: بدون شک نبود کمیته فنی در سازمان لیگ و نپرداختن به بحث آکادمی فوتبال و تیم‌های پایه در باشگاه‌ها علت ضعف و افت لیگ برتر کشورمان است.

ابراهیم آشتیانی درخصوص عملکرد تیم‌های لیگ برتری در هفته‌های گذشته از رقابت‌ها به خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: باید اذعان کنم که هفته بسیار کم گلی بود و ما عملا دیدیم که گل‌های زيادی به ثمر نرسید در واقع هم‌اكنون ما شاهد لیگ بی‌کیفیتی هستيم.

کارشناس فوتبال کشورمان در ادامه افزود: قبلا هم گفته بودم ما لیگ پویا و شادابی نداریم و بازی‌ها به لحاظ فني بسیار ضعیف و خسته کننده هستند. 

وي در ادامه عنوان کرد: ما در ليگ‌ها‌ی گذشته شاهد بازی‌های تراکتور بوديم، اين تيم دوره‌های گذشته ليگ برتر حتی اگر در شهر دیگری هم بازی داشت 2 تا 3 اتوبوس تماشاگر به آن شهر می‌رفتند درحالی که هم‌اکنون در تبریز هم سقف استادیوم خالی از تماشاگر است. 

پیشکسوت فوتبال کشورمان به عوامل یک فوتبال زیبا اشاره و تصریح کرد: من نمی‌دانم چرا فوتبال ما درگیر چنین ضعف و بی‌برنامگی شده است، یک فوتبال زیبا با تماشاگر زیباتر می‌شود وقتی تماشاچی نباشد فوتبال زیبا معنا پیدا نمی‌کند و بعد از تماشاگر بقیه عوامل نیز وارد می‌شوند. 

آشتيانی در مورد عملکرد تیم‌ها در رقابت‌های لیگ برتر اشاره کرد: به نظر من هیچ‌گونه تفاوتی مابین هفته‌های ليگ بوجود نمی‌آيد و تمام بازی‌ها به يك شكل انجام می‌گيرد و به نظر من هم اکنون شاهد ضعیف‌ترین لیگ حال حاضر تاریخ فوتبال  ایران هستیم. 

وي به راهکارهای حل معضل ضعف فوتبال پرداخت و اشاره کرد: به نظر من دو راهکار عمده می‌تواند فوتبال ما را نجات دهد یکی اینکه سازمان لیگ ما فاقد کمیته فنی است و باید کمیته فنی در سازمان وجود داشته باشد و همه تیم‌ها و عملکردشان را زیر ذره بین فنی قرار دهد و دوم اینکه تیم‌ها و باشگاه‌ها بايد تیم‌های پایه داشته باشند که هیچ کدام این دو معقوله مهم در تیم‌ها وجود ندارد. 

پیشکسوت فوتبال کشورمان در مورد قهرمان امسال لیگ برتر گفت: من از روز اول به پرسپولیس امیدوار بودم زیرا به جوانگرایی پرداخته است به همين دليل شانس پرسپولیس و سپاهان را از همه بالاتر می‌دانم.  

آشتيانی در مورد ضعف لژیونرهای ایرانی و تمرین عدم به خدمت‌گیری آنها در لیگ‌های معتبر و جذب آنها در لیگ‌های كشورهای عربی حاشیه خلیج فارس اظهار داشت: ما در جام جهانی بازی‌های خوبی به نمایش نگذاشتیم و دليل اینکه این بازیکنان در کشورهای اروپایی بازی نمی‌کنند این بوده که عملکرد بازیکنان ما خوب نبوده است و دلیل اینکه در کشورهای قطر و امارات به خدمت گرفته می‌شوند این بوده که این کشورها لیگ‌های پرقدرت و قوی ندارد و به لحاظ نیروی انسانی کمبود دارند دلیل جذب بازیکنان ما این بوده است درحالی که کشورهای ديگر بازیکنان کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس را هیچ وقت به خدمت نمی‌گیرند. 

وی ادامه داد: باید اذعان کنم پرداختن به جوان‌ها و نوجوانان کشورها می‌تواند در آينده فوتبال ملی ما را تقویت کند درحالی که باشگاه‌های ما فاقدآکادمی فوتبال پایه هستند درحالی که در کشورهای دیگر به این صورت نیست. 

پیشکسوت فوتبال کشورمان تصريح کرد: تمامی باشگاه‌های صاحب سبك اروپایی دست کم 50 تا 60 تیم پایه دارند ما در کشورمان حدود 10 میلیون جوان و نوجوان فوتبالیست داریم چون توجهی به آنها نمی‌شود دچار ضعف شده‌اند و همین مساله باعث می‌شود هیچ‌گاه فوتبال ما پیشرفت نکند درحالی که در آژاکس حدود 50 تا 60 تیم پایه وجود دارد یا در آيندهون براي 70 تیم جوان و نوجوان در حد B.A و C وجود دارد که می‌توانند در آینده به کیفیت فوتبال این باشگاه‌ها و تیم ملی کشورشان کمک کنند.  

آشتيانی خاطرنشان کرد: امیدوارم فوتبال باشگاهی ما از این وضعیت خارج شود تا بتواند در فاصله مانده به جام ملت‌ها حامی تیم ملی بوده و بازیکن به تیم ملی تحویل دهد.  

انتهای پیام/  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.