باید ضمن مضوعیت از به کارگیری مصالح ساختمانی فاقد کیفیت و استحکام با بررسی و انجام آزمایش‌های لازم از ورود آن در صنعت ساختمان جلوگیری کرد.

محمدحسین فرهنگی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران ضمن مضوعیت  به کارگیری مصالح ساختمانی غیراستاندارد تأکید کرد: انجمن‌های صنفی تولید کنندگان- مصالح با گرایش به موضوعات مختلف می‌توانند از سوی مدیران دولتی در حوزه مسکن و صنعت به گونه‌ای هدایت شوند که زمینه برای توسعه مصالح غیراستاندارد و بدون کیفیت به وجود نیاید و در شرایطی هم موضوع شود.  

وی یادآور شد: در راستای استفاده از ابزارهای نظارتی موسسات تحقیقاتی صنعتی سازمان نظام مهندسی بایستی از تشکل‌های زیربط به نحو کارآمدی استفاده کند.  

*حمایت از بخش مسکن نیازمند چندین شاخصه است  

نماینده مردم اسکو آذرشهر با اشاره به حمایت مالی یکی از ارکان تفکیک‌ناپذیر حمایتی در بخش مسکن افزود: آیا تأمین مالی در بخش مسکن به گونه‌ای است که کمترین آثار منفی جانبی را داشته باشد و از چه مسیرهایی امکان‌پذیر است.  

وی با بیان اینکه در این گونه موارد نیازمند بررسی کارشناسی هستیم تصریح کرد: در تأمین مسکن مورد نیاز باید شیوه‌هایی را اتخاذ کرد که مسکن اقشار مورد نیاز تأمین شود ضمن آنکه در عرضه و تقاضا تمهیدات ضروریست.  

فرهنگی اذعان داشت: توجه به موضوع اجاره مسکن و خانه‌های خالی که اجاره داده نمی‌شوند بازنگری در قوانین مربوط به امور مالیاتی و مالی از یکسو می‌تواند باعث افزایش عرضه و از سوی دیگر منجر به کاهش قیمت اجاره مسکن باشد.  

وی در ادامه گفت: در راستای حمایت از بخش مسکن تأمین زمین تسهیل مقررات مربوط به احداث مواد اولیه مصالح ساختمانی، تسهیلات در حوزه حمایت‌های مالی را می‌توان حائز اهمیت برشمرد و در این زمینه پرداختن به موضوعاتی نظیر وام خرید مسکن نقش مفید و موثری خواهد داشت.
 
انتهای پیام/   

برچسب ها: صنعت ، ساختمان ، مصالح ، رشد ، شاخص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار