دبیر شورای ملی زعفران مطرح کرد

تامین اعتبار از سوی صندوق توسعه ملی، گامی در جهت ایجاد بانک زعفران

منوچهری گفت: تامین اعتبار از سوی صندوق توسعه ملی، گامی در جهت ایجاد بانک زعفران است اما این بانک وقتی موثر عمل می‌کند که آورده‌ای داشته باشد.

فرشید منوچهری، دبیر شورای ملی زعفران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: تامین اعتبار از سوی صندوق توسعه ملی گامی در جهت ایجاد بانک زعفران است اما این بانک هم وقتی موثر عمل می‌کند که آورده‌ای داشته باشد.

وی در ادامه افزود: ایجاد این بانک سبب تثبیت قیمت زعفران در داخل و خارج خواهد شد و این پول سرمایه گذاری شده در این بانک پرخطر نیست، بلکه برگشت‌پذیر و همراه با بهره خواهد بود.
 
منوچهری با اشاره به عملکرد ضعیف بورس کالا در زمینه‌ خرید و فروش محصولات کشاورزی تصریح کرد: عرضه و تقاضا محصولات در تعیین نرخ پایه محصولات کشاورزی موثر است ولی به دلیل نوسانات این پروژه و سایر پروژه‌های کشاورزی در این بازار سرمایه با شکست مواجه شده است.

دبیر شورای ملی زعفران با بیان اینکه زعفران به 46 کشور جهان صادر می‌شود، اضافه کرد: بخش خصوصی تا به امروز عملکرد خوبی در زمینه صادرات داشته است اما آنچه در خصوص حضور بورس برای برندسازی جهانی مطرح است، این است که اولا قیمت‌ها نباید نوسان داشته باشد و در ثانی همه عضو تشکیلاتی هستند که نرخ جهانی را تعیین می‌کنند و با یک دیگر هماهنگ هستند.

وی در پایان یادآور شد: یکی از موثرترین راه‌ها برای فروش زعفران در حال حاضر تعاونی است که تولیدکنندگان را به صادرکنندگان وصل می‌کند و در این بین واسطه‌ها حذف خواهند شد. گرچه برای ایجاد بانک زعفران تولیدکنندگان باید گواهینامه کیفیت داشته باشند که همه‌ این مسائل نیازمند تامین منابع مالی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار