بجنورد/

معاون وزیر راه و شهرسازی:تکمیل محور قوچان به بهشهر نیازمند 4 هزار میلیارد ریال اعتبار است

معاون وزیر راه و شهرسازی اعتبار مورد نیاز برای تکمیل محور قوچان به بهشهر را مبلغ 4 هزار میلیارد ریال ذکر کرد و بر لزوم تامین اعتبارات مورد نیاز از سایر منابع تاکید کرد .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد،  به نقل از روابط عمومی   علی نورزاد، بعد از بازدید از پروژه های کنارگذر شمالی و محور بجنورد به جنگل گلستان خراسان شمالی در جلسه ای که به منظور بررسی مشکلات پیمانکاران برگزار شد، اشاره ای به پروژه محور قوچان- بجنورد-گرگان به بهشهر کرده و از آن به عنوان یکی از پروژه های کشور یاد کرد که به طول 541 کیلومتر بخشی از کریدور شمالی شرق به شمال غرب بوده و از استان های خراسان رضوی، خراسان شمالی و گلستان و مازندران عبور می کند.

وی اضافه کرد : این محور یکی از محورهای مهم کشور است که تکمیل ان نیازمند 4 هزار میلیارد ریال اعتبار است.

اختصاص اعتبارات بر اساس اولویت بندی قطعات

نورزاد تصریح کرد: بر همین اساس مقرر شد تا با توجه به منابع بالایی که این پروژه نیاز دارد قطعات مختلف این محور اولویت بندی شده و اعتبارات مورد نیاز از محل سایر منابع از قبیل سهام، اوراق مشارکت، به کارگیری ظرفیت های مجلس و منابع بخش های مختلف فاینانس تامین شود.

وی هدف از این بازدید را بررسی وضعیت پروژه اعلام کرد و با اشاره به پایین بودن عدد اعتباری تخصیص یافته در سال جاری بر لزوم تامین اعتبارات مورد نیاز از سایر منابع تاکید کرد.

هزینه کرد بودجه های سنواتی و سالانه به بهترین شکل ممکن برای پروژه

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل جاده ای کشور متذکر شد: در این رابطه بودجه های سنواتی و سالانه پروژه به هر میزان که تحقق یابد تلاش می شود به بهترین شکل ممکن برای آن هزینه شود.

بهره برداری از 119 کیلومتر از این محور در خراسان شمالی

وی در ادامه افزود: این در حالی است که 293 کیلومتر از مجموع این پروژه در خراسان شمالی واقع شده که عملیات اجرایی آن از سال 83 آغاز و تا کنون 119 کیلومتر از این محور طی سال های 85 تا کنون در استان به بهره برداری رسیده است.

وی از کنارگذر شمالی بجنورد به عنوان یکی از پروژه های مهم این طرح در استان یاد کرد و اظهار داشت: این کنارگذر به صورت دو باند مجزا از هم به طول 20 کیلومتر است که عملیات اجرایی آن از سال 85 آغاز شده است.

نورزاد، گفت: هم اکنون یک باند این پروژه از خرداد 91 به بهره برداری رسیده و باند جنوبی آن نیز دارای پیشرفت فیزیکی 78 درصدی است.

اتمام کامل پروژه کنارگذر نیازمند 190 میلیارد ریال اعتبار است

وی اعتبار هزینه شده برای این پروژه تا کنون را 246 میلیارد ریال ذکر کرد و متذکر شد: برای اتمام کامل پروژه مبلغ 190 میلیارد ریال دیگر نیاز است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه اشاره ای نیز به پروژه محور بجنورد به جنگل گلستان به عنوان دیگر پروژه مهم استان کرده و بیان داشت: این محور دارای 138 کیلومتر طول است که عملیات اجرایی آن در قالب 5 قطعه از سال 89 آغاز شده است.

نورزاد خاطرنشان کرد: در حال حاضر 15 کیلومتر از این پروژه طی سال های 91 و 92 آسفالت شده و زیر عبور رفته است.

پیشرفت فیزیکی 32 درصدی محور بجنورد به جنگل گلستان

وی پیشرفت فیزیکی کل محور را 32 درصد اعلام کرد و گفت: تا کنون 490 میلیارد ریال برای این محور اعتبار هزینه شده و حدود هزار و 700 میلیارد ریال دیگر نیز برای اتمام آن مورد نیاز است.

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: افق این پروژه از سال 89 تا پایان سال 94 در نظر گرفته شده که امیدواریم با تخصیص اعتبارات مناسب هر چه سریعتر شاهد بهره برداری از این پروژه باشیم.

عدم تزریق نقدینگی مناسب از عوامل تاثیرگذار در طولانی شدن پروژه مهندس علی اصغر بدیعی مقدم، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی نیز در این جلسه با اشاره به پروژه کنارگذر شمالی بجنورد به عنوان یکی از پروژه های بااهمیت استان، خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه پیش بینی شده این پروژه باید از سال 85 تا 88 به اتمام می رسید ولی به دلیل مشکلاتی از قبیل عدم تزریق نقدینگی مناسب، دستخوش تاخیر شده و روند پروژه طولانی شد.

وی ابراز امیدواری کرد: با تزریق اعتبارات مناسب این پروژه تا خرداد ماه سال 94 به اتمام برسد.

بدیعی مقدم هم با بیان اینکه بهره برداری کامل از پروژه کنارگذر شمالای بجنورد منوط به تکمیل محور ابتدایی از سمت باباامان و پلیس راه بیدک است، گفت: هم اکنون عملیات اجرایی پروژه از سمت باباامان در حال انجام است و از سمت پلیس راه بیدک نیز پیمانکار تعیین شده و در حال تجهیز است.

وی در رابطه با محور بجنورد به جنگل گلستان نیز افزود: کمبود منابع اعتباری و وجود مشکلاتی در تملک اراضی به ویژه در محدوه چمن بید از مهمترین مشکلات تاخیر در پروژه است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی با اشاره به آمار بالای تلفات جاده ای و تصادفات در این محور، تاکید کرد: با توجه به آمار بالای تلفات جاده ای در این محور به دلیل حجم بالای تردد زائرین حرم رضوی و مسافرین شمال کشور و نیز ترانزیت کالا، محور موجود جوابگوی نیاز ترافیک نبوده و در همین راستا ضرورت دارد هر چه سریعتر این محور تکمیل و دوبانده شود.

لزوم تخصیص اعتبارات در 6 ماهه اول سال به این پروژه

هنرور، نماینده شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در خراسان شمالی نیز در این جلسه یادآور شد: با توجه به قرار گرفتن خراسان شمالی به ویژه گردنه امین الله در منطقه اقلیمی سردسیر می بایست اعتبارات در 6 ماهه اول سال به این پروژه تزریق شود.

وی افزود: این کار باعث می شود تا پیمانکار بتواند در این بازه زمانی، عملیات اجرایی خود دراین پروژه سریعتر و با مشکلات کمتری انجام دهد.

وی یادآور شد: هم اکنون اعتبارات سال 92 این پروژه تخصیص یافته و اعتبارات سال 93 نیز در اسرع وقت به پروژه تزریق می شود تا کار با سرعت بیشتر انجام شود.

برچسب ها: اعتبار ، محور ، قوچان ، بهشهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.