دبیر انجمن آترواسکلروز ایران هشدار داد:

مصرف شیشه سبب بیماری های قلبی عروقی می شود

مصرف مواد مخدر از جمله شیشه موجب بروز بیماری قلبی و عروقی در جوانان می شود و درمانی هم برای این افراد وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگارن،دکتر مسعود اسلامی دبیر انجمن آترواسکلروز ایران امروز در نشست خبری شانزدهمین کنگره سراسری تازه های قلب و عروق در جمع خبرنگاران گفت: یکی از مواد مخدری که تاثیر زیادی در بروز بیماری های قلبی و عروقی به ویژه در بین جوانان دارد شیشه است که باعث ضعیف شدن عضله قلب و در نتیجه بیماری قلبی می شود،.

وی با بیان اینکه برخی افرادی که شیشه مصرف می کنند عضله قلبشان فقط 15 درصد کار می کند افزود: در این افراد حتی  امکان پیوند هم وجود ندارد بنابراین هیچ درمانی هم برای این افراد نیست لذا در صورت ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی طول عمرشان بین 6 ماه تا یکسال خواهد بود.

دبیر علمی شانزدهمین کنگره سراسری تازه های قلب و عروق ادامه داد: همچنین مصرف قلیان در جامعه ما بسیار زیاد شده است که این مصرف موجب بروز بیماری های قلبی و عروقی بین جوانان می شود به گونه ای که یک بار مصرف قلیان برابر است با مصرف 180 تا 300 نخ سیگار که بسیار نگران کننده است.

وی با تاکید بر اینکه زمان در تشخیص و درمان بیماری های قلبی و عروقی بسیار حایز اهمیت است تصریح کرد: اگرزمان  از دست برود دیگر کار مفیدی برای درمان نمی شود انجام داد.

وی در ادامه نیز در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران در خصوص هزینه های درمانی  بیماری های قلبی و عروقی در کشور گفت: یکی از دلایل اصلی مراجعه نکردن افراد به مراکز درمانی بالا بودن هزینه درمان است، بر اساس اطلاعات و تحقیقات انجام شده سالانه 50 هزار نفر در کشور نیاز به نصب باتری برای قلب دارند که فقط 5 تا 6 هزار نفر موفق به انجام این کار می شوند.

اسلامی خاطرنشان ساخت: نصب هر باتری برای قلب بین 5 تا 60 میلیون تومان هزینه نیاز دارد بنابراین افراد زیادی قادر به تامین آن نیستند در نتیجه بر اثر بیماری و نارسایی قلبی و عدم توان پرداخت هزینه درمان جان خود را از دست می دهند.

زنان 10 سال دیرتر از مردان به بیماری قلبی و عروقی مبتلا می شوند

در ادامه دکتر مسعود قاسمی رئیس شانزدهمین کنگره سراسری تازه های قلب و عروق روز پنج شنبه در نشست خبری شانزدهمین کنگره سراسری تازه های قلب و عروق اظهار کرد: 40 سالگی برای مردان و 50 سالگی برای زنان را سن آگاهی از بیماری های قلبی وعروقی اعلام می کنند .

وی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی بر اینکه سن ابتلا به بیماری های قلبی عروقی در ایران چقدر است بیان داشت : زنگ خطر ابتلای مردان به بیماری های قلبی 40 سال و زنان 50 سال به صدا در می آید بنابراین زنان 10 سال دیرتر از مردان به بیماری های قلبی و عروقی مبتلا می شوند.

وی در بیان علت ابتلا به بیماری های قلبی عروقی گفت : یکی از عوارض شروع کننده بیماری های قلبی و عروقی سن است وعوامل دیگری مانند زمینه های ژنتیک، فامیلی، فشار خون بالا ، چربی بالا و دیابت هم در بروز بیماری های قلبی و عروقی دخیل هستند و این افراد باید آگاهانه تر نسبت به پیشگیری و یا درمان بیماری در خود عمل کنند.


رئیس شانزدهمین کنگره سراسری تازه های قلب و عروق با اشاره به اینکه زمان در بیماری قلبی وعروقی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است تصریح کرد: در چند سال گذشته به ویژه در دو دهه اخیر روند تشخیص بیماری های قلبی و عروقی در کشور رشد بسیار خوبی داشته است بنابراین افراد مبتلا به این بیماری ها بهتر شناسایی می شوند و در آمار مبتلایان قرار می گیرند.

وی اولین علت مرگ و میر در جهان را بیماری های قلبی و عروقی دانست واذعان داشت : کشور ما هم از این قاعده مستثنی نیست، البته از نظر میزان ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی هرچه به آمار جهانی نزدیک تر باشیم، علت آن شیوع بی وقفه بیماری در کشور نیست بلکه پیشرفت در تشخیص است.

شانزدهمین کنگره سراسری تازه های قلب و عروق 25 تا 28 شهریورماه در سالن همایش های بین المللی رازی برگزار می شود.

انتهای پیام/
 


برچسب ها: قلب ، بیمار ، درمان ، هزینه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار