استرس محیط کاری می‌تواند به راحتی زندگی شما را تحت تأثیر قرار دهد، استرس محیط شغلی زمانی رخ می‌دهد که الزامات شغلی با توانایی‌ها یا نیازهای کارمندان مطابقت نداشته باشد.

محمود بیات روانشناس تربیتی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  گفت: فشار کاری باعث فرسودگی روانی و منجر به افسردگی می‌شود و انواع بیماری‌های قلبی، گوارشی و دیابت را بدنبال خواهد داشت ، بسیاری که به فکر کاهش استرس کاری‌شان هستند از روش‌هایی مانند پوگا استفاده می‌کنند و یا به تعطیلات آخر هفته می‌روند زمانی که استرس به جانتان افتاد، نحوه نفس کشیدن، نشستن و حتی فکر کردن‌تان را تغییر دهید، نفس عمیق بکشید و شانه‌هایتان را رها و آزاد کنید.  
 
وی تصریح کرد: اگر حتی بهترین امکانات و صندلی راحتی را در اختیار خود در محل کارتان دارید، صرفا پشت میز نشستن باعث ایجاد واکنش‌های فیزیکی و در نتیجه ایجاد استرس شما می‌شود. ورزش و خواب کافی نیز باعث کاهش استرس شما می‌شود ، از خوردن غذاهای آماده و فست فود و یا تنقلات بی‌فایده دوری کنید و خوراکی‌ها و میوه‌های سالم را جایگزین آن‌ها کنید.  
 
این روانشناس خاطر نشان کرد: استرس، ناخواسته انرژی منفی را با خود به همراه می‌آورد، منفی‌نگری، بدبینی از تبعات آن است ، خندیدن باعث افزایش جریان خون شما می‌شود و در کاهش استرس بی‌تأثیر نیست ، ارتباطتان را با همکاران قوی کنید و حمایت آنان را جلب کنید از شرایط فیزیکی، محیط ناآرام و فضای آلوده دوری کنید و بگذارید در اتاق کارتان هوا در جریان باشد.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: استرس ، تجربه ، محیط ، کار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار