وزیر اقتصاد اوکراین روز پنجشنبه در پی اختلافات داخل دولت درباره چگونگی بهبود اوضاع اقتصادی وخیم این کشور، استعفای خود را اعلام کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ، وزیر اقتصاد اوکراین روز پنجشنبه در پی اختلافات داخل دولت درباره چگونگی بهبود اوضاع اقتصادی وخیم این کشور، استعفای خود را اعلام کرد.

پاولو شرمتا در صفحه کاربری خود در فیس‌بوک نوشت: به جای ادامه مبارزه با نظام دیروز، من تصمیم گرفته‌ام بر کار با مردم فردا، تمرکز کنم.

شرمتا 43 ساله که فاقد تجربه کار سیاسی است، بیست و هفتم ماه فوریه چندین روز پس از برکناری ویکتور یانوکوویچ رئیس جمهور سابق اوکراین، به عنوان وزیر اقتصاد دولت آرسنی یاتسنیوک نخست وزیر این کشور منصوب شد.

از آن زمان تاکنون، اقتصاد بیمار اوکراین بیش از پیش وارد بحران شده است. درگیری‌های شدید در شرق اوکراین بین نیروهای دولتی و شورشیان هوادار روسیه به فشارها بر اقتصاد افزوده و باعث شده است ارزش پول ملی به پایین‌ترین سطح خود در برابر دلار کاهش یابد.

هم اکنون بیش از دو سال است که اقتصاد اوکراین در رکود بسر می‌برد به‌طوریکه فعالیت تجاری در سه ماهه دوم سال 2014، به میزان 2.3 درصد کاهش یافت.

شرمتا که یک اقتصاددان تحصیل‌کرده در غرب است، اختلافاتی با یاتسنیوک داشت. نخست وزیر اوکراین از سرعت کند اصلاحات اقتصادی که این کشور برای دریافت 1.4 میلیارد دلار دیگر از کمک‌های مالی به شدت مورد نیاز از صندوق بین‌المللی پول در بیست و نهم ماه اوت باید اجرا کند، انتقاد کرده است.

یاتسنیوک روز چهارشنبه در جلسه دولت اعلام کرد: من از سرعت و عمق این اصلاحات، راضی نیستم.

دولت اوکراین همچنین یک نماینده تجاری را در آستانه گفتگوهای مهم هفته آینده با مقامات اتحادیه اروپا و اتحادیه گمرکی تحت هدایت روسیه، منصوب کرد؛ اقدامی که بیشتر خشم شرمتا را برانگیخت.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار