آثار کاغذی بسیار ظریف و پیچیده "اریک استندلی" ضیافتی در برابر چشمان شما برپا می‌کند.

به گزارشخبرنگار تجسمی باشگاه خبرنگاران به نقل از هافینگتون پست: هنرمند تندیسگر "اریک استندلی" می‌گوید: کاغذ ماده‌ای خنثی و بی‌ادعاست. اما باید دید این ماده خنثی چگونه در دستان این هنرمند به آثار هنری باور نکردنی تبدیل می‌شوند.

 

استندلی، یکی از دانشیاران استودیوی هنر در ویرجینیا، ساعات زیادی را به ساخت مجسمه‌های سه بعدی و پیکرهای بسیار زیبا متشکل از لایه‌های درهم بافته کاغذ که بالیزر برش خورده‌اند می‌پردازد و در نهایت آثاری مشابه به پنجره‌های شیشه رنگی متعلق به کلیساهای عصر گوتیک و مساجد اسلامی می‌آفریند.
 


وی می‌گوید: آثار کاغذی وی الهام گرفته از سبک معماری اسلامی و گوتیک است.
 
وی برای هافینگتون پست نوشت: از سال 2006 مطالعه هندسه تزئینات معماری اسلامی و گوتیک را شخصا آغاز کردم، جزئیات بی حدو حصر این تزئینات مرا به شدت شیفته این سبک معماری کرد و ایمانی در من به وجود آورد تا بتوانم توانمندی‌ام را به سوی نوآوری‌های غیر ممکن و باور نکردنی سوق دهم.
 
وی افزود: نوعی انرژی خارق‌العاده و مافوق بشری در هندسه این سبک معماری است که مرا مجذوب خود می‌کند. 

به گفته وی ساخت این تندیس‌های سه بعدی کاغذی نیازمند بردباری، داشتن نقشه دقیق و همینطور توجه به جزئیات است، گاه خلق یک اثر در حدود یک سال به طول می‌انجامد. 

مرحله طراحی ماه‌ها زمان می‌برد و پس از آن مرحله برش کاغذ بالیزر است که برای هر اثر حدودا 80 ساعت زمان لازم است و در نهایت جمع‌آوری و سوار کردن اجزاء که حدود یک هفته به طول می‌انجامد. 

از نظر "استندلی" هنر دارای تقدس و ارزش ویژه‌ای است که به گفته وی همین امر الهام بخش او و موجب خلق آثار این چنینی از این هنرمند شده است. 

انتهای پیام /

برچسب ها: مهماری ، اسلامی ، کاغذ ، چشمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.