بجنورد/

تسریع در عملیات ساخت راه آهن بجنورد به جنگل گلستان

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت مادرتخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل گفت: عمليات ساخت راه بجنورد به جنگل گلستان با توجه به حادثه خيز بودن آن ،بايد تسريع گردد

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بجنورد، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی ، علی نورزاد در دیدار با استاندار خراسان شمالی، گفت: عملیات تعریض 15 کیلومتر از جاده عبوری از جنگل گلستان در آخرین مرحله اجرای این طرح انجام خواهد شد.

وی افزود: عبور این قطعه از محدوده جنگل گلستان سختی و پیچیدگی ساخت آنرا چند برابر کرده که برآورد می شود بیش از 750 میلیارد ریال هزینه بری داشته باشد.

وی اظهارداشت: اولویت وزارت راه و شهرسازی در اجرای طرح دوبانده کردن مسیر بجنورد - جنگل گلستان، 140 کیلومتر طول این محور است که در محدوده جنگل قرار نگرفته است.

نورزاد طرح محور بجنورد - جنگل گلستان را یکی از پروژه های مهم و جزو پنج محور اصلی وزارت راه و شهرسازی برشمرد و گفت: برای اجرای تمام این محور قرارداد تهیه شده و اکنون آماده کار است.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین از اختصاص 430 میلیارد ریال اعتبار به راه های استان خراسان شمالی خبر داد و افزود: این رقم نسبت به سال های گذشته افزایشی چشمگیر دارد، اما به دلیل افزایش قیمت و هزینه ها، حجم کار سرعت مطلوبی ندارد.

سیدعلی اکبر پرویزی افزود: با توجه به پرتردد بودن مسیر بجنورد به جنگل گلستان و همچنین حادثه خیز بودن این مسیر، توجه به اجرای این پروژه، ضروری است.

وی با اشاره به مصوبه مجلس شورای اسلامی در خصوص اختصاص 27 هزار میلیارد ریال برای مصوبات سفر رهبری به استان ها، گفت: از محل تعهدات سفر رهبری برای اجرای پروژه راه بجنورد - جنگل گلستان، 700 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده و تقاضا داریم پیگیری لازم توسط وزارت راه و شهرسازی از طریق معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی برای اختصاص این اعتبار صورت گیرد.

وی افزود: اجرای پروژه میامی جاجرم سنخواست دوغایی نیز از دیگر محورهای مهم استان است که باید با مساعدت و اختصاص اعتبار توسط وزارت راه و شهرسازی به بهره برداری برسد

پرویزی افزود: در سفر رییس جمهوری به استان نیز که به احتمال قوی در مهر امسال انجام خواهد شد، پیگیر هستیم تا چند پروژه نیمه تمام محوری از جمله راه، راه آهن، بیمارستان و سد در دستور کار قرار گرفته و مصوب شود.

وی گفت: اعتبارات خوبی در سال 93 به حوزه راهسازی استان اختصاص یافته و آمادگی داریم در لایحه سال 94 نیز با هماهنگی و تعامل وزارت راه و شهرسازی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی اعتبارات استان را افزایش دهیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.