کرمان/

داد و ستد بیش از 5 میلیون سهم در تالار بورس رفسنجان

کارشناس بازار سرمایه و کارگزار بورس رفسنجان گفت : در هفته گذشته بیش از5 میلیون سهم و اوراق بهادار از رفسنجان به ارزش بیش از10 میلیارد ریال داد و ستد شد.

محمد حسین مجیدی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان افزود: بیشترین ارزش معاملات رفسنجان مربوط به سهام شرکت های ملی مس ایران و ایران خودرو بوده است.

وی با اشاره به اینکه در هفته گذشته بیش از 2 هزار و 900 میلیون سهم به ارزش بیش از 7 هزار و 700 میلیارد ریال در بازار بورس تهران داد و ستد شد ، خاطرنشان کرد : در پایان هفته شاخص کل به عدد 74 هزار و 360 واحد رسید که در این هفته شاخص با افت 250 واحدی همراه بود.

مجیدی تصریح کرد: در هفته گذشته صنعت چاپ و تکثیر بیشترین درصد رشد و گروه محصولات فلزی بیشترین کاهش را به خود اختصاص دادند.

وی یادآور شد: در این بین شرکت ملی صنایع مس ایران با کاهش قیمت روبرو شد و به محدوده قیمتی 250 تومان رسید.

مجیدی افت بیشتر از این مقدار را دور از انتظار دانست و گفت : این شرکت برای سرمایه گذاری بلند مدت می تواند جذابیت زیادی داشته باشد.

وی افزود : اخبار مهم و تاثیر گذار بر روی بازار بورس و اوراق بهادار مربوط به لایحه پیشنهادی دولت برای خروج از رکود بود که به مجلس شورای اسلامی تقدیم شد.

مجیدی با بیان اینکه به نظر می رسد درصورت تصویب این لایحه این بسته پیشنهادی بتواند تاثیر مثبتی را در بازار بورس اوراق بهادار بگذارد ، خاطرنشان کرد: به احتمال زیاد بیشترین تاثیر مثبت این بسته بر شرکت های صادرات محور باشد.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: بررسی ها نشان از رشد صادرات سیمان به عراق دارد و پیش بینی می شود با اتمام بحران در عراق صادرات سیمان به این کشور افزایش یابد./ب


برچسب ها: معامله ، بورس ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.