تاکنون 300 بنای تاریخی کشور از سوی بخش خصوصی و دولتی به صورت مشارکتی مرمت شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بیرجند ؛مدير عامل صندوق احيا و بهره برداري از اماكن تاريخي و فرهنگي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كشور در نشست هم اندیشی مسئولان میراث فرهنگی خراسان جنوبی و دستگاه های اجرایی با بیان اینکه آثار تاریخی 140 شهر کشور نیازمند مرمت و احیاء است گفت: صندوق احيا و بهره برداري از اماكن تاريخي و فرهنگي سازمان میراث فرهنگی کشور از سال 85 تا کنون 8 بنای تاریخی نیازمند مرمت را ، احیاء کرده است .

ایروانی افزود : تاکنون 300 بنای تاریخی کشور از سوی بخش خصوصی و دولتی و همچنین به صورت مشارکتی مرمت شده است .

وی مهمترین رویکرد صندوق احيا و بهره برداري از اماكن تاريخي و فرهنگي سازمان میراث فرهنگی کشور را تغییر کاربری ابینه های تاریخی عنوان کرد و  یادآور شد: باید ابنیه های تاریخی به سمت اقتصادی شدن برود و این امر با مشارکت بخش خصوصی و همکاری دستگاههای اجرایی مربوطه در معرفی این ابینه ها محقق می شود.

مدیر کل میراث فرهنگی خراسان جنوبی نیز دراین نشست خواستار همکاری دستگاههای متولی به ویژه شهرداری ها ،  فرمانداری و مسکن و شهرسازی برای حفاظت و مرمت آثار تاریخی و رونق گردشگری استان شد .

رمضانی با اشاره به اینکه در خراسان جنوبی 719 اثر تاریخی ثبت ملی شده است گفت: تاکنون  19 اثر تاریخی استان  مرمت شده است . /ب


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.