زنجان/

نقش بسزایی تعاونی ها در اقتصاد جامعه

تعاونی ها به عنوان یک واقعیت انکارناپذیر تاثیر بسزایی در توسعه ابعاد مختلف جامعه به ویژه اقتصادی ایفا می کنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با اشاره به اینکه بخش تعاون ظرفیت های بالقوه ای برای کارآفرینی دارد، گفت : مدیریت نظام اداری بودجه و امکانات کافی و وجود نیروی انسانی کارآمد لازمه تحقق اهداف توسعه ای تعاونی ها هستند.

غریوی از کارآفرینان به عنوان موتور محرکه توسعه وپیشرفت جامعه نام برد و افزود: سیاستگزاری، هدایتگری و بسترسازی جهت فعالیت پیشتازان اقتصادی از جمله اهرم های اقتصادی برای فعالیت کارآفرینان است.

وی هدف از توسعه بخش تعاون را کمک به نوسازی شیوه های اقتصادی و برقراری شرایط عادلانه اجتماعی عنوان کرد و گفت: تعاونی ها به عنوان یک واقعیت انکارناپذیر تاثیر بسزایی در توسعه ابعاد مختلف جامعه به ویژه اقتصادی ایفا می کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان ادامه داد: عدم دسترسی به منابع مختلف، عدم خلاقیت و نوآوری، عدم آینده نگری و عدم حس استقلال طلبی از مهمترین علل ناکارآمدی تعاونی هاست.

وی یادآورشد: کارآفرینی رویکرد نوین اقتصادی، عامل مزیت بنگاههای اقتصادی و از شاخص های عمده توسعه در میان کشورهای پیشرفته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطر نشان کرد : با احتساب اعضای شرکت تعاونی سهام عدالت، 96 درصد از جمعیت این استان عضو شرکت های تعاونی هستند.



برچسب ها: نقش ، تعاونی ، اقتصاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.