روزنامه یدیعوت آحارونوت منتشر کرد:

لیست رهبران حماس که اسرائیل در صدد ترور آن‌ها است

روزنامه یدیعوت آحارونوت فهرستی از نام فرماند‌هان حماس را که رژیم اسرائیل در صدد ترور آن‌هااست را منتشر کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری پانوراما الشرق الاوسط، روزنامه اسرائیلی یدیعوت آحارونوت شب گذشته فهرستی از نام اعضای سرشناس جنبش حماس و نیز گردانهای عزالدین قسام را منتشر کرده و نوشت: اسرائیل در صدد است در صورت فراهم شدن فرصت، این افراد را ترور کند.

" الیور لیوی" خبرنگار صفحه فلسطین این روزنامه، گفت: که اسرائیل از زمان آغاز حمله اخیر به غزه در تلاش بود با ترور شخصیت های سرشناس حماس، دستاورد راهبردی را برای خود به ثمر بنشاند اما تا کنون در تحقق این هدف ناکام مانده است زیرا فرماندهان حماس تا عمق زیادی زیر زمین پنهان شده‌اند تا طعمه اسرائیل نشوند.

لیوی ادامه داد که هدف اصلی اسرائیل" اسماعیل هنیه" است از همین رو در همان روزهای نخست حمله به غزه، منزل او هدف جنگنده های اسرائیلی قرار گرفت. این در حالی است که هنیه در سال 2004 به همراه تعدادی از فرماندهان حماس از تلاش نیروهای اسرائیلی برای ترور، جان سالم به در برد.

لیوی با اشاره به اینکه "محمود الزهار"فرمانده حماس، دو تن از فرزندان خود را در عملیات ترور که اسرائیل برای او طراحی و اجرا کرد، از دست داد، یادآور شد که اسرائیل بارها برای ترور الزهار  تلاش کرد  می‌خواهد اورا بین کشته شدگان ببیند.

" مروان عیسی" معاون فرمانده کل گردانهای قسام که در پی مجروح شدن محمد ضیف فرمانده کنونی این گردانها را برعهده دارد، از جمله افرادی است که نام او در فهرست مزبور آمده است. تلاش اسرائیل در سال 2006 برای ترور او ناکام ماند و آرزو می کند که شاهد نفس های پایانی او باشد.

در این فهرست نام "محمد الضیف" فرمانده القسام نیز دیده می شود.

 "رائد العطار" از فرماندهان گردان های القسام در رفح از دیگر افرادی است که نام او جز افرادی است که اسرائیل در صدد ترور آنان است. رژیم اسرائیل در جریان حمله به غزه تلاش کرد که العطار را به قتل برساند اما زمانی که منزل او هدف بمباران قرار گرفت، جان سالم به در برد. العطار در عملیات ربودن گلعاد شالیت در سال 2006 مشارکت داشت.

اسرائیل همچنین منزل "محمد ابوشماله" معروف به ابوخلیل را که از فرماندهان تیپ جنوبی غزه و مسئول تونل ها در رفح است، هدف حمله قرار داد.

" احمد غندو"ر معروف به ابوانس و "خالد المنصو"ر فرمانده شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی در غزه نیز از جمله افرادی هستند که نام آنان درا ین فهرست ذکر شده و منزل آنان هدف حملات اسرائیل قرار گرفت.

روزنامه یدیعوت آحارونوت در پایان گزارش خود با اشاره به نام "ایمن نوفل" او را فرمانده گردان‌های القسام در مرکز غزه معرفی کرده و نوشت: نوفل مسئول انفجار شش سال پیش در مرز مصر بود و مدتی نیز در زندان‌های مصر در بازداشت به سر برد اما در جریان حوادث و ناآرامی هایی که منجر به سرنگونی حسنی مبارک شد، از زندان گریخت.

این در حالی است که ساعتی پیش گردان‌های القسام از به شهادت رسیدن 3 تن از فرماندهان به ‌نام‌های"محمد ابوشماله"، "محمد برهوم" و "رائد العطار" در حملات هوایی رژیم صهیونیستی در شرق رفح به خبر داد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار