مشهد/

خرید بیش از 274 هزار تن گندم از کشاورزان خراسان رضوی

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی گفت: حجم خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در این استان تاکنون به بیش از 274 هزار تن رسید

ایرج حسن پور در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد گفت: کل این میزان گندم در قالب 38 هزار و 260 محموله به مراکز خرید در سطح خراسان رضوی تحویل شده است.

وی گفت: تاکنون 96 درصد وجوه گندم خریداری شده معادل دو هزار و 905 میلیارد ریال نیز از طریق بانک عامل به حساب کشاورزان واریز شده است و به زودی باقیمانده طلب کشاورزان هم پرداخت می شود.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی گفت : بیشترین میزان خرید محصول گندم در سطح استان مربوط به شهرستانهای تربت جام با 47 هزار و 556 تن، چناران به میزان 33 هزار و 380 تن و مشهد با حجم 29 هزار و 954 تن است.
حسن پور گفت: هم اینک خراسان رضوی با این حجم گندم خریداری شده بعد از استانهای خوزستان، فارس، گلستان، کرمانشاه و کردستان ششمین استان پیشرو در امر خرید تضمینی گندم در سطح کشور است.

گفتنی است امسال 283 هزار هکتار از زمینهای کشاورزی در استان خراسان رضوی زیر کشت گندم رفت و از این میزان 210 هزار هکتار به کشت گندم آبی و 73 هزار هکتار به کشت گندم دیم اختصاص یافت.
انتهای پیام/ب

برچسب ها: گندم ، خرید ، کشاورزان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.