معاون امور مجلس رئیس جمهور گفت: امسال بیش از 8 میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی برای حل مسئله کم‌آبی کشور در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ حجت‌الاسلام مجید انصاری در دیدار با مردم شهرستان پارس‌آباد با یادآوری اینکه 90 درصد آب در بخش کشاورزی مصرف می‌شود، اظهار داشت: دولت امسال با دستور مقام معظم رهبری و در راستایکاهش بحران کم‌آبی در سطح کشور بیش از8 میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی در نظر گرفته است.

وی در باره عملکرد مالی بودجه امسال تصریح کرد: امسال دولت در حال حاضر 13 هزار میلیارد تومان در حوزه عمران برای طرح ها هزینه کرده است.

معاون امور مجلس رئیس جمهور گفت: برای اتمام طرحهای عمرانی موجود در کشور نیازمند 400 هزار میلیارد تومان اعتبار هستیم بنابراین دولت با موافقت و نظر مجلس در تخصیص اعتبارات به طرحهای عمرانی غربال‌گری انجام داده و آنها را نسبت به درصدهای پیشرفت تفکیک کرده است.

انصاری با بیان اینکه یکی از چالش‌های فرا روی دولت همواره هزینه‌های جاری محسوب می‌شود، بیان کرد: از اوایل انقلاب مرسوم بوده که بودجه جاری و عمرانی به صورت 50 درصد تحقق پیدا می‌کرده و در چند سال اخیر هزینه‌های جاری سیر صعودی پیدا کرده به طوریکه تقریباً تمام هزینه‌های دولت در سال 92 به هزینه‌های جاری اختصاص پیدا کرده است.

وی الحاق پارس‌آباد به منطقه آزاد ارس را مهم‌ترین خواسته و مطالبه مردم ولایی این شهرستان عنوان و ابراز امیدواری کرد کهسفر کاروان تدبیر و امید به استان اردبیل دستاوردها و آثار و برکات زیادی برای مردم این خطه داشته باشد.

انتهای پیام/ب

برچسب ها: پارس ، اباد ، رفع ، مشکل ، کم ، آبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.