جمعه مصادف است با شهادت حضرت امام صادق(ع) و شبكه های رادیویی و تلویزیونی از عصر پنجشنبه نغمه های عزا را در برنامه های خود سر می دند.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران  به نقل از روابط عمومی رسانه ملی  هر یك از شبكه های رادیویی و تلویزیونی به نوعی در این ایام سوگواره های خود را به مخاطبان ارائه می كنند . 

ویژه برنامه های زنده و گفت و گو محور ، پخش مراسم عزاداری در نقاط مختلف كشور و هیئت های سرشناس ، مراسم عزاداری در بقاع متبركه در ایران و عراق و پخش نماهنگ های مناسبتی از جمله این برنامه هاست .

برنامه "كوی محبت" در شبكه 2  پنج‌شنبه و جمعه، 30 و 31 مرداد به مناسبت شب و شام شهادت امام صادق(ع) با تدارك بخش های ویژه‌ای پخش می‌شود.

این برنامه با دعوت از كارشناسان مذهبی به بررسی موضوعات سبك زندگی جعفری و فضائل اخلاقی امام صادق (ع) و نقش كلیدی این امام  بزرگوار در رواج مذهب تشیع می‌پردازد.

 "كوی محبت" از استودیو تهران روی آنتن می رود و طی آن ارتباط زنده ای با نجف اشرف برقرار خواهد شد تا در شب شهادت ششمین امام شیعیان با  پوشش مراسم های عزاداری ، حال و هوای این مكان مقدس را به مخاطبان منتقل كند .   

برنامه «كوی محبت»كاری از گروه معارف شبكه دو سیماست كه پنجشنبه از ساعت 19:30 و جمعه در دو باكس 19:30 تا 20 و 21:30 تا 22:15 دقیقه روی آنتن تلویزیون می رود .

 برنامه زنده "شاخه طوبی" ویژه شهادت امام جعفر صادق ( ع) كاری از گروه فرهنگ و معارف شبكه تهران پنج‌شنبه 30 مردادماه ساعت 21:45 دقیقه روی آنتن می‌رود .

 بررسی نقش امام صادق ( ع) در گسترش اسلام و تشیع موضوع برنامه شاخه طوبی است كه با كارشناسی حجت الاسلام محمد میلانی نژاد بررسی می‌شود .

مداحی ، وله‌های مناسبتی و... از بخش های این ویژه برنامه است كه پنج‌شنبه 30 مرداد مقارن با 24 شوال و شب شهادت امام جعفر صادق ( ع) ششمین اختر آسمان امامت و ولایت از شبكه تهران به مدت 50 دقیقه روی آنتن می‌رود .
   
رادیو معارف برنامه «ستاره بقیع» را برای این شب به روی آنتن می‌رود . این برنامه با هدف تبیین شیوه‌های صحیح تبلیغ دین و تقویت روحیه جهادی در مدیریت فرهنگی جامعه دینی طراحی و تولید شده است .

 در این برنامه حجت الاسلام والمسلمین حسین ملا‌نوری علاوه بر تبیین سیره و سبك امام صادق (علیه السلام) در تبلیغ دین به موضوعاتی همچون: اعزام نیروهای متخصص به علوم مختلف برای تبلیغ دین، نوع مراوده امام صادق (علیه السلام)با جریان‌های فكری فاصله دار با مكتب اهل بیت (علیهم السلام )و جریانهای انحرافی درون شیعه وعدم بهره‌گیری از تكفیر در تبلیغ دین می‌پردازد . 

برنامه «ستاره بقیع»، پنجشنبه ساعت 21:15 تقدیم شنوندگان می‌شود.

 این رادیو همچنین ویژه برنامه «در سوگ آفتاب» را اماده پخش كرده است .  حجت الاسلام و المسلمین ضیایی كارشناس در حوزه سیره اهل‌بیت علیهم السلام در این برنامه به بیان زندگی سالم در آموزه‌های امام صادق (علیه السلام) بر اساس آموزه‌های موجود در پیام آن امام همام به عبد الله بن جندب می‌پردازد. ویژه برنامه «در سوگ آفتاب» جمعه 31 مرداد ساعت 8:35 تقدیم شنوندگان معارف جو می‌شود .

 شبكه رادیویی تهران به این مناسبت ویژه برنامه های "گام ها انتظار"، "شریعت" و  "آوای نور" را تقدیم شنوندگان می كند .

 "گام های انتظاری" كاری از گروه معارف و تربیت است كه جمعه از ساعت 9 تا 11 روی آنتن می رود ، مناجات امام صادق (ع) درباره امام زمان (عج)، بركات امام، مهدویت و موعود امام زمان (عج) از بخش های این برنامه است. حجت الاسلام پویا در این برنامه درباره كتاب پیشوای صادق توضیحاتی را ارائه می كند.

 ویژه برنامه "شریعت" نیز جمعه از ساعت 18:30 تا 20 به موضوع تبیین پیدایش تشیع اختصاص دارد و به شبهات فضای مجازی علیه شیعه  پاسخ می دهد.  همچنین برنامه های "روشنا" و "مفتاح" به این مناسبت از رادیو تهران روی آنتن می رود .

برنامه "دریای معرفت" در رادیو صدای آشنا هم مخاطبان را با علم ائمه (ع) و به خصوص امام جعفر صادق (ع) به عنوان موسس مذهب شیعه، و همچنین علوم عصر حاضر كه به نوعی وام دار علم امام جعفر صادق (ع) است، آشنا می كند . معرفی كتاب های چاپ شده موجود در انتشاراتی های كشور در باب امام جعفر صادق (ع)، مكمل این برنامه است.

"دریای معرفت" روز جمعه سی و یكم مرداد ساعت 02:00 به وقت تهران از كانال آسیا و اقیانوسیه شبكه جهانی صدای آشنا پخش می شود  .

همچنین برنامه"مكتب عشق" از این رادیو به روایت زندگی و فضائل اخلاقی و علمی امام جعفر صادق (ع)، و نحوه به شهادت رسیدن ایشان می پردازد . حجت الاسلام والمسلمین عبدالمهدی هاشمی كارشناس این ویژه برنامه است.

برنامه "مكتب عشق" جمعه سی و یكم مرداد ساعت 13:00 به وقت تهران از كانال اروپای شبكه جهانی صدای آشنا روی آنتن می رود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار