رهبر قنبری:

هویت فیلمساز و نویسنده ایرانی با تقلب‌های عده‌ای از بین رفته است

رهبر قنبری کارگردان سینما گفت:نویسنده و کارگردانی که از روی دست غربی‌ها تقلب می کند، هویت فیلمساز و نویسنده ایرانی را نابود کرده است.

رهبر قنبری کارگردان سینما در گفتگو با حوزه سینما باشگاه خبرنگاران گفت: من 6،5 سال پیش این وضعیت را پیش بینی می کردم، نویسندگان و فیلمسازان متقلب و راحت طلب که دغدغه شان مردم و جامعه و درد و رنج جامعه خود نیست و در فیلمسازی به مسائل ملی و بومی کشور خود نمی‌پردازند.
 
وی در ادامه افزود:بحث تقلب گسترده ای مطرح است که حتی به سریال‌ها و تلویزیون نیز تسری پیدا کرده است، فیلمسازانی هستند که برای جذب سرمایه به سمت خود و پروژه‌های خود هرگونه فلیمی را می سازند که هیچ سنخیتی با فرهنگ و حرف مردم کشورشان ندارد.
 
قنبری خاطر نشان کرد: فیلمساز باید با مردم و در میان مردم کشور خودش زندگی کند و از آنها روایت کند، زشتی و زیبایی، علایق و سلایق و درد و رنج و شادی ملت خود را انعکاس دهد، تقلب از روی دست نویسنده و فیلمساز خارجی و القای آن به فرهنگ و جامعه خود ، روش و عادت این فیلمسازان شده است.
 
این کارگردان یادآور شد: چند سال پیش این روند به دلیل نو بودن و مطلع نبودن جامعه، مورد استقبال قرار گرفت اما وقتی مخاطب داخلی متوجه شد که از فیلمساز میهنی خود رو دست خورده است، دیگران این آثار تقلبی و کپی شده را نمی‌پذیرند.
 
وی با ابراز تاسف از آثار این تقلب‌ها در سینما گفت: اگر از مردم بخواهید بین سینمای داخل و جهان یکی را انتخاب کنند، مسلما دومی را انتخاب می کنند ولی به صراحت نمی‌گویند که علتش فریب خوردن از فیلمساز داخلی است و همین مسئاله  موجب سقوط سینما شده است، همانطور که گفتم این روزها را پیش‌بینی می کردم.
 
وی با اشاره به تبلیغاتی شدن بودجه ها در سینما گفت: این موضوع با یک نوع آزادی فریبکارانه همراه است، نویسنده‌ها و تهیه کننده و فیلمساز با زیرکی تمام به دنبال جذب سرمایه دولتی هستند.
 
قنبری با ابراز خرسندی از فعالیت وزارت فرهنگ و ارشاد گفت: خوشبختانه  با روی کار آمدن وزیر ارشاد و معاونانش  خصوصا حجت الله ایوبی که برای آزادی تلاش می‌کنند، شرایط بهتری را  خواهیم داشت، همیشه و در هر جامعه ای ملت برای آزادی به دولت فشار می‌آورد اما حالا استثنائا جزئی از دولت هم در کل برای آزادی فشار می‌آورد.
 
وی همچنین عنوان کرد: باید گفت عده‌ای از فیلمسازان برده پول شده‌اند، در دولت یازدهم و از سوی مسئولان فرهنگی و سینما حرف‌های خوبی زده می‌شود، من طرفدار وزیر فرهنگ و ارشاد و ایوبی هستم، ایشان بسیار متشخص و محترم هستند.
 
وی در پایان بیان کرد: باید با چشم و دیدگاه انسانی به جهان نگاه کنیم یکی از معضلات فیلمسازان و نویسندگان و تهیه کنندگان نداشتن نگاه انسانی به محیط و جهان است، نگاه رسانه‌ای و غیر طبیعی تقلب مطلق است، تقلب از فرهنگ بیگانه موجب پس زدن مخاطب می شود چون مخاطب هر دو نسخه را دیده و بی تقلب فیلمساز می‌برد، هویت و فردیت فیلمساز ایرانی نابود شده است.
 
انتهای پیام/

برچسب ها: نویسنده ، کارگردان ، تقلب ، غربی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.