ارومیه /

اقدامات قابل توجهی در زمینه ارتقای مولفه‌های فرهنگی صورت نگرفته است

معاون اجرایی شورای اسلامی استان تهران ضمن تأکید بر لزوم توجه به مقوله فرهنگ در جامعه، گفت: تاکنون اقدامات قابل توجهی در زمینه ارتقای مولفه‌های فرهنگی در جامعه انجام نشده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه حمزه خوارزم‌شاهی در قالب کارگروه فرهنگی در سومین اجلاس سراسری شوراهای اسلامی استان‌های سراسر کشور در ارومیه گفت: توجه به مقوله فرهنگ نباید به اقدامات بی‌اثر در این زمینه خلاصه شود.

وی با اشاره به اینکه پرداختن به مقوله فرهنگ و مسائل مربوط به آن نیازمند تلاش مداوم و مستمر است، گفت: اعضای شوراهای اسلامی استان‌های مختلف کشور طی سال‌های گذشته اقدامات درخور توجهی انجام نداده‌اند که لازم است تغییر نگرشی در این زمینه صورت گیرد.

خوارزم‌شاهی در همین راستا بر لزوم اجرایی ساختن راهکارهای اساسی و اثربخش در این زمینه تأکید کرد و افزود: اعضای شوراهای اسلامی استان‌ها در این زمینه نقش بسیار مهمی بر عهده دارند.

معاون اجرایی شورای اسلامی استان تهران در این زمینه بر لزوم توجه به مسائل مربوط به حجاب و عفاف در جامعه تأکید کرد و افزود: این مسئله به هیچ وجه محدود به بانوان نبوده و چه بسا مردان نیز خود عامل بروز بی‌عفتی‌ها در جامعه می‌شوند که باید در این زمینه نیز راهکارهای اساسی اتخاذ و اجرایی شود.

خوارزم‌شاهی در ادامه به مسئله طلاق و افزایش نرخ آن در سال‌های اخیر در کشور اشاره کرد و افزود: در شرایط کنونی درصد بالایی از ازدواج‌های صورت گرفته در کشور به صور مختلف منجر به طلاق می‌شود که باید اقدامات فرهنگی مناسبی در این زمینه انجام شود.

وی تصریح کرد: اعضای شوراهای اسلامی شهرها باید با دقت نظر بیشتری در این زمینه ورود پیدا کنند تا از تداوم روند فعلی در کشور جلوگیری شود.

خوارزم‌شاهی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر مسئله فرهنگ، گفت: همه مسئولان اجرایی و تصمیم‌گیری کشور در این راستا مسئولیت‌های مهمی بر عهده دارند که نباید این وظایف را با پیگیری برخی اقدامات بی‌اثر تضییع کنندب/.

برچسب ها: فرهنگی ، اجرایی ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.