شورای امنيت خواستار ازسرگيری مذاکرات آتش بس در غزه شد

شورای امنیت سازمان ملل از رژیم صهیونیستی و فلسطینی ها خواست به مذاکرات ادامه دهند و برای اتش بس توافق کنند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، شورای امنیت سازمان ملل روز چهارشنبه از صهیونیست‌ها و فلسطینی ها خواست به میز مذاکره بازگردند و هر چه سریع تر درباره آتش بس پایدار در غزه، به توافق برسند.

15 کشور عضو شورای امنیت به اتفاق آرا بیانیه‌ای را تصویب کردند که در آن از ابتکار دولت مصر برای دستیابی به آتش بس بین رژیم صهیونیستی و فلسطینی ها کاملا حمایت شده و از طرفین درخواست شده است مذاکرات را از سرگیرند تا در اسرع وقت به آتش بس پایدار و مداوم دست یابند.

پس از آن که مذاکرات قاهره به علت نقض آتش بس در جنگ، در آستانه شکست قرار گرفت، فرانسه پیش نویس این بیانیه را برای از سرگیری مذاکرات ارائه کرد که با موافقت اعضای شورای امنیت همراه شد.

این بیانیه فاقد الزامات یک قطعنامه کامل است اما دیپلمات ها اشاره کردند که آماده اند تا در صورتی که طرح پیشنهادی قاهره برای آتش بس دائم میان طرفین با بن بست مواجه شود ، به سوی واکنش شدیدتری گام بردارند.

"مارک لیال گرانت" نماینده انگلیس که کشورش ریاست کنونی شورای امنیت را در اختیار دارد گفت: امروز ضرورت ایجاب می کند در واکنش به این واقعیت که به نظر می رسد مذاکرات با شکست مواجه شده و خصومت ها بار دیگر از سر گرفته می شود،  شورای امنیت با جدیت این مسئله را مورد توجه و رسیدگی قرار دهد."
 
اردن اوایل این ماه پیش نویس قطعنامه ای را با حمایت کشورهای عربی به جریان انداخت که در آن برقراری آتش بس، لغو محاصره غزه توسط  رژیم صهیوئنیستی و ارائه کمک های ضروری و فوری به فلسطینی‌ها درخواست شده بود.
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار