سخنگوی وزارت خارجه افغانستان گفت: پاکستان با کمک مالی به نیروهای طالبان، شبه نظامیان را برای کمک به مخالفان مسلح دولت افغانستان، استخدام می کند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، ˈاحمد شکیب مستغنیˈ روز دوشنبه در نشست خبری هفتگی خود با خبرنگاران داخلی و خارجی در کابل، پاکستان را به تلاش برای ایجاد ناامنی در افغانستان متهم کرد.

مستغنی گفت: شورای امنیت ملی افغانستان به ریاست حامد کرزی به نهادهای امنیتی کشور دستور داده است تا هرگونه حرکات مشکوک در مرزهای افغانستان و پاکستان را به شدت سرکوب کنند.

مستغنی تاکید کرد که نیروهای افغان توانایی دفاع از حاکمیت ملی و مرزهای افغانستان را دارد و در صورت لزوم، وارد عمل خواهند شد.

سخنگوی وزارت خارجه افغانستان در عین حال با رد ادعای مقامهای آمریکایی مبنی بر اینکه با خروج نظامیان خارجی از افغانستان این کشور به سرنوشتی مانند عراق مواجه خواهد شد، گفت: وضعیت افغانستان وعراق تفاوت های زیادی دارد.

مستغنی افزود: نیروهای افغان توانایی های زیادی برای دفاع از کشور خود دارند و این توانایی ها را در تامین امنیت دو دور انتخابات ریاست جمهوری افغانستان به اثبات رساندند.

سخنگوی وزارت خارجه افغانستان در عین حال از کاهش کمک های خارجی به کشورش خبر داد و گفت: طولانی شدن نتایج انتخابات سبب کاهش کمک های بین المللی به افغانستان شده است.

وی ابراز اطمینان کرد با اعلام نتایج انتخابات افغانستان کمک های بین المللی به افغانستان به روند عادی باز خواهد گشت.
/انتهای پیام
منبع:ایرنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار