آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دقایقی پیش تازه‌ترین گزارش خود درباره روند عمل کردن ایران به مفاد توافق هسته‌ای موقت با گروه 1+5 را منتشر کرد. در این گزارش آژانس به وضوح اعلام شده است ایران همچنان به تعهدات خود بر اساس موافقتنامه موقت، عمل می‌کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از دیلی استار؛ ایران در حال حرکت به سمت اجرای مفاد توافق هسته‌ای موقت تمدید شده است.

 در این گزارش آمده است:‌ ایران اقدامات خود برای اجرای مفاد توافق‌نامه تمدید شده با شش قدرت جهانی را درباره برنامه هسته‌ای خود آغاز کرده است.

بر اساس این گزارش،‌ یافته‌های به روز شده آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در یک ماه گذشته نشان می‌دهد که ایران در حال تداوم روند عمل به تعهدات خود در قبال توافق هسته‌ای موقت است. این در حالی است که این گزارش در مطابق انتظارات مثبت بوده است و این در شرایطی است که دو طرف در آستانه از سرگیری مذاکرات هسته‌ای در ماه آينده میلادی هستند.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است:
ایران در طول یک ماه گذشته، حدود 3.5 کیلوگرم از ذخایر اکسید اورانیوم با غنای 20درصد خود را برای تولید سوخت، مصرف کرده است.

ایران همچنین به آژانس اعلام کرده است که بیش از 4 تن از ذخایر گاز اورانیوم غنی شده تا سطح حدود 2درصد را رقیق می کند.  بر اساس تمدید توافق موقت ژنو، ایران متعهد شده است که بخشی از ذخایر اکسید اورانیوم خود را به سوخت تبدیل کرده و میزان زیادی از ذخایر اورانیوم با غنای پائین خود را رقیق کند. 

کشورهای غربی احتمالا نتایج این گزارش ماهانه را که توسط آژانس بین المللی انرژی اتمی تهیه شده است، مثبت قلمداد خواهند کرد. مذاکرات میان دو طرف، ماه آینده از سر گرفته خواهد شد.

یک مقام ارشد آمریکایی ماه گذشته عمل کردن ایران به تعهدات جدید را که بر اساس موافقتنامه تمدید شده انجام می شود، یک گام بزرگ رو به جلو توصیف کرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار