مرکز شهر دونتسک هدف حمله خمپاره ای قرار گرفت/9 کشته در پی گلوله باران سنگين شهر دونتسک

مرکز شهر دونتسک هدف حمله خمپاره ای قرار گرفت.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از خبرگزاری فرانسه؛ منطقه ای در مرکز شهر دونتسک در شرق اوکراین ، نزدیک ورزشگاه متعلق به باشگاه تیم فوتبال "شاختار دونتسک" روز چهارشنبه با گلوله های خمپاره هدف قرار گرفت.
در این حمله خمپاره ای به منطقه ای واقع در فاصله حدود 500 متری ورزشگاه اصلی شهر دونتسک، مهمترین پایگاه جدایی طلبان اوکراینی، یک نفر به طور سطحی مجروح شد. این ورزشگاه بسیار مدرن طی سال 2012 میزبان رقابت های فوتبال اروپا بود.
 دست کم بیش از 10 انفجار این منطقه از دونتسک را که در عمل در محاصره نیروهای دولت اوکراین است به لرزه درآورد اما هنوز جدایی طلبان طرفدار روسیه کنترل آن را در اختیار خود دارند.
تیم فوتبال باشگاه "شاختار دونتسک" که قهرمان کنونی اوکراین است، به علت این درگیری ها از این شهر خارج شده و در شهر "لفیف" در غرب اوکراین بازی می کند.
هنوز مشخص نیست عامل این حمله خمپاره ای که براثر آن چند واحد آپارتمانی و چند فروشگاه تخریب شده اند، کدام یک از طرفین درگیری است.
یکی از شاهدان به خبرگزاری فرانسه گفت یکی از بستگان آنها از جدایی طلبان طرفدار روسیه است که از نزدیکی کارخانه تولید قطعات الکترونیک نظامی نزدیک به منطقه هدف قرار گرفته شلیک می کنند.
اما شاهدان دیگر گفتند به نظر می رسد این گلوله ها از منطقه تحت کنترل نیروهای دولت اوکراین شلیک شده باشد.

همچنین،در حمله سنگین توپخانه ای به دو منطقه از شهر دونتسک در شرق اوکراین، 9 غیرنظامی کشته و 13 تن دیگر زخمی شدند.
بخش مطبوعاتی شورای شهر دونتسک در ساعت 19/30 به وقت مسکو اعلام کرد در این حمله یک خانه تخریب و یک خانه دیگر دچار آتش سوزی شد و به شبکه لوله های انتقال گاز آسیب وارد آمد.
با این حال تلاش برای برقراری جریان گاز و برق در مناطق مختلف این شهر ادامه دارد.
 عملیات نظامی دولت اوکراین با هدف کنترل مجدد مناطق جدا شده دونتسک و لوگانسک که در تاریخ 11 ماه مه در یک همه پرسی داخلی اعلام استقلال کردند و اکنون خود را جمهوری های مردمی دونتسک و لوگانسک می نامند، اواسط ماه آوریل آغاز شد. در این عملیات از خودروهای زرهی، توپخانه سنگین و هواپیماهای جنگی استفاده می شود.
در حمله به این دو شهر تاکنون صدها غیرنظامی کشته و ساختمان های بسیاری تخریب شده اند و علاوه بر این دهها هزار نفر از مردم مجبور شده اند از بخش های جنگ زده جنوب شرقی اوکراین فرار کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار