بسته حقوقی/

روند قانونی رسیدگی به تصادف منجر به جرح

شاكي در شكايت خود عنوان مي‌كند كه در خیابان شريعتي روبه‌روي كوچه گروسي منتظر تاكسي بوده كه يك اتومبيل پيكان با وی تصادف می‌کند. به گفته شاکی، وی روی زمین می‌افتد و از ناحيه لگن و زانوي سمت چپ احساس درد مي‌كند و از راننده به این دلیل شکایت دارد.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، رانندگی پرخطر به هر دلیل که باشد ممکن است منجر به وقوع صدمات بدنی شود. قانون‌گذار برای مرتکبین این تصادفات ، علاوه بر دیه، مجازات حبس و جزای نقدی را نیز پیش‌بینی کرده است که نوع و میزان مجازات بستگی به نظر کارشناس پرونده و تعیین میزان تقصیر راننده دارد. در ادامه به بررسی پرونده‌ای در این باره می‌پردازیم.

آغاز دعوا

بر اساس اعلام مكز پيام پلیس مبنی بر وقوع تصادف جرحی، ماموران كلانتري برای بازجويي و بررسي اوضاع به بيمارستان آراد اعزام و از مصدوم به نام «رزا» كه در خیابان شريعتي روبه‌روي كوچه گروسي با اتومبيل پيكان به رانندگي حسين تصادف کرده بود، بازجويي به عمل آوردند. البته خودرو و راكب نيز به كلانتري تحويل داده شدند.

 شاكي در شكايت خود عنوان مي‌كند كه در خیابان شريعتي روبه‌روي كوچه گروسي منتظر تاكسي بوده كه يك اتومبيل پيكان با وی تصادف می‌کند. به گفته شاکی، وی روی زمین می‌افتد و از ناحيه لگن و زانوي سمت چپ احساس درد مي‌كند و از راننده به این دلیل شکایت دارد.

متهم نيز در تحقيقات عنوان مي‌كند كه در تاريخ 4/12/92 ساعت 30/15 دقيقه از خيابان شريعتي در حال دور زدن به كوچه گروسي بوده است كه آينه سمت چپ ماشين به عابر پياده گير  می‌کند و عابر روي پاي سمت چپ می‌افتد. وی‌ می‌گوید: من به خانواده عابر خبر دادم و وی را اول به بيمارستان ايرانشهر و بعد از گرفتن عكس از پا و لگن به خاطر اطمينان كامل با توافق خانواده ايشان مصدوم را به بيمارستان آراد انتقال دادم و مصدوم در حال معالجه است.

گواهينامه، بيمه‌نامه دارم و ماشين متعلق به دوستانم است.  در این پرونده شخصي به نام محسن كه كارمند است با سپردن كارت شناسايي خود ضمانت متهم را قبول مي‌کند و متهم به ضمانت ايشان آزاد می‌شود. مصدوم به پزشكي قانوني معرفي و پرونده برای بررسي به كارشناسي ارجاع داده مي‌شود.

نظريه كارشناسي


کارشناس بعد از بررسی‌ جوانب پرونده، مواردزیر را در نظریه خود ذکر کرد:

1- سواري پيكان به رانندگي آقاي حسين از شمال به جنوب خیابان شريعتي در حال حركت بوده كه قبل از سه راه طالقاني زماني كه قصد گردش به راست جهت ورود به فرعی را داشته، با عابر پياده به نام خانم رزا كه در قسمت غربي خيابان منتظر سوار شدن به وسيله‌اي بوده است، از سمت در و آینه بغل راست برخورد مي‌کند. در اثر اين تصادف عابر مصدوم و توسط راننده پيكان به بيمارستان اعزام شده است. 

 2- به علت مرور زمان آثاري در محل مشاهده نشده است. در هر حال علت تصادف به شرح زیر اعلام مي‌شود. علت تامه تصادف: بي‌احتياطي از جانب راننده سواري پيكان به علت عدم توجه به جلو و جوانب تشخيص داده شد. نظريه افسر كاردان فني به متهم تفهيم و قرائت مي‌شود و ايشان نيز ضمن قبول عنوان مي‌كند كه مقصر است و هيچ‌گونه اعتراضی نداشته كه اين امر صورت‌جلسه شده و به امضای حاضران مي‌رسد.
 
نظريه پزشكي قانوني

در این پرونده نظر پزشکی قانونی نیز مورد استفاده قرار گرفت که در آن آمده است: «از خانم رزا معاينه به عمل آمد و نامبرده به علت شكستگي استخوان ران سمت چپ تحت عمل جراحي قرار گرفته و اين ضايعه بر اثر اصابت جسم سخت حادث شده است. طول درمان از زمان حدوث و پذيرش بيمارستاني به مدت چهار ماه با معاينه مجدد تعيين مي‌شود.»
 
رسیدگی دادسرا

پرونده پس از تكميل به شعبه 10 دادياري دادسرا فرستاده مي‌شود و در بازجويي كه انجام مي‌گيرد، قرار كفالت متهم به مبلغ هفتصد ميليون ريال صادر مي‌شود و متعاقب آن شخصي به نام داوود با تسليم برگ كفالت‌نامه و فيش حقوقي و حكم كارگزيني كفالت متهم را قبول و قرار قبول كفالت در اين خصوص صادر مي‌شود. براساس دستور دادياري، شاكي به پزشكي قانوني معرفي مي‌شود تا معاينه مجدد از نامبرده انجام پذيرد و اگر مصدوم داراي نقص عضوي بوده باشد، ميزان و نوع نقص عضو حادث شده توسط این مرجع اعلام شده است و در صورتي كه صدمه از نوع ارشي باشد، ميزان آن را اعلام کنند.
 
صدور قرار مجرمیت

در تاريخ 6/7/92 قرار مجرميت متهم توسط دادیار پرونده صادر و حسب دستور دادستان محترم، كيفرخواست نيز تنظيم و صادر مي‌شود. به این ترتیب پرونده برای رسيدگي به شعبه دادگاه کیفری مجتمع قضايي ارجاع شده و شعبه مذکور نسبت به تعيين وقت رسيدگي و دعوت از طرفين و نماينده دادستان اقدام مي‌كند. در تاريخ 29/10/92 در وقت مقرر دادگاه تشكيل شده و طرفين با وجود ابلاغ قانوني در دادگاه حاضر نمی‌شوند. اما نماينده دادستان  تقاضاي صدور حكم به محكوميت متهم را کرد. به این ترتیب دادگاه پس از بررسي پرونده ختم رسيدگي را اعلام و راي را صادر کرد.
 
رأي دادگاه

در خصوص اتهام آقاي حسين داير بر بي‌احتياطي در امر رانندگي منجر به تصادف و مصدوميت خانم رزا، نظر به كيفرخواست صادر شده از سوي دادسراي عمومی و انقلاب تهران و با عنايت به اين‌كه متهم علي‌رغم ابلاغ قانوني در دادگاه حاضر نشده و دفاعي در مقابل اتهام خود انجام نداده، لذا دادگاه به استناد يك فقره گواهي پزشكي قانوني به شماره 19608/م/11/1 مورخ 13/12/92 و به استناد مواد قانون مجازات اسلامي راجع به ديات و ماده 717 از همان قانون و عطف به بند يك ماده 3 از قانون نحوه وصول برخي از درآمدهاي دولت، آقاي حسين را به پرداخت چهار میلیون ريال به عنوان جزاي نقدي در حق صندوق دولت و پرداخت دیه بابت يك فقره شكستگي استخوان ران پاي چپ در حق خانم رزا محكوم مي‌کند. اين راي غيابي است و پس از ابلاغ به مدت 10 روز قابل واخواهي در همين دادگاه و سپس تا 20 روز قابل تجديدنظرخواهي در محاكم محترم تجديدنظر استان تهران است.
 
تحلیل پرونده

با توجه به نظريه افسر، كيفرخواست صادره و اقرار متهم و نظريه پزشكي قانوني كه همه اينها دلايل كافي و وافي جهت اثبات جرم است، دادگاه به درستي و با استناد درست به ماده 717 قانون مجازات اسلامی و نيز بند يك از ماده 3 قانون نحوه وصول برخي از درآمدهاي دولت راي به محكوميت متهم صادر كرده است و با توجه به اين‌كه متهم گواهينامه و بيمه‌نامه داشته، لازم است پرونده در اجراي احكام جهت اخذ ديه مقرره به بيمه معرفي و مبلغ دیه از این نهاد اخذ شود. 

گفتنی است ماده 717 قانون مجازات اسلامی مصوب سال 1375 در کتاب تعزیرات مقرر کرده است: «هر گاه يکي از جهات مذکور در ماده (۷۱۴) موجب صدمه‌ بدني شود، مرتکب به حبس از يک تا پنج ماه و پرداخت ديه در صورت مطالبه از ناحيه‌ي مصدوم محکوم مي‌شود».  بنابراین ماده اخیر به ماده دیگر یعنی ماده 714 که البته مربوط به قتل عمدی است، اشاره کرده است. به موجب ماده اخیر: «هرگاه بي‌احتياطي يا بي‌مبالاتي يا عدم رعايت نظامات ‌دولتي يا عدم مهارت راننده اعم از وسايط نقليه زميني يا آبي يا هوايي‌ يا متصدي وسيله‌ موتوري منتهي به قتل غيرعمدي شود، مرتکب به شش ماه تا سه سال حبس و نيز به پرداخت ديه در صورت مطالبه از ناحيه‌ي اولياي دم محکوم مي‌شود. تبصره: اظهارنظر کارشناسي در خصوص تشخيص بي‌احتياطي يا بي‌موالاتي يا عدم رعايت نظامات دولتي يا عدم مهارت در مورد سوانح مربوط به وسايل نقليه‌ي زميني، آبي و هوايي حسب مورد اداره راهنمايي و رانندگي، شرکت راه‌آهن جمهوري اسلامي ايران، سازمان بنادر و کشتيراني و سازمان هواپيمايي کشوري مي‌باشد». با جمع بین این دو ماده نتیجه گرفته می‌شود که در صورت ایراد صدمه بدنی به علت بي‌احتياطي يا بي‌مبالاتي يا عدم رعايت نظامات ‌دولتي يا عدم مهارت راننده مرتکب به حبس از يک تا پنج ماه و پرداخت ديه در صورت مطالبه از ناحيه‌ مصدوم محکوم مي‌شود که قاضی این پرونده مجازات حبس متهم را در اجرای قانون وصول برخی از درآمدهای دولت مصوب سال 1373 به جزای نقدی تبدیل کرده است./حمایت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مبین رضوانی
۱۴:۰۴ ۲۹ آبان ۱۳۹۹
من تصادف کردم مقصر نبودم بعد هیئت سه نفره پنجاه پنجاه زده من اعتراض زدم برای هیئت پنج نفره هنوز ابلاغیه نیومد
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۸:۰۶ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام من در خیابان تصادف کردم شکستگی براثر تصادفم زیاد بوده حالا پزشک قانونی بعضی از شکستگی هام رو اصلان درنظر نمیگیره من باید چیکار کنم
امکان داره آشنا داشته باشن وخرید باشن دکتر پزشک قانونی رو مقصر هم طرف مقابل شناخته شده بعد از یک سال هنوز دادگاهی تشکیل نشده
Iran (Islamic Republic of)
علیرضاباطینت
۲۳:۵۱ ۱۵ دی ۱۳۹۸
حدوددوسال ساق پای چپم درتصادف شکست ولی بعدازشکایت کردن وتشکیل پرونده به دادگاه مراجعه نکردم ایامیتوانم شکایتم راپیگیری نمایم چگونه متشکرم.
Iran (Islamic Republic of)
خبرنگار :ارژنگ زرگوش
۲۰:۰۴ ۲۹ مهر ۱۳۹۸
بی احتیاطی راننده تراکتور هنگام بارگیری علوفه منجر به سقوط صاحب علوفه می مصدوم از ناحیه سر 3 بخیه و کبودی دور چشم و زانو داشته و بر اثر شکستگی از ناحیه مچ دست عمل جراحی شده و 6 عدد پین کار گذاشته شده و بمدت 30 روز در گچ بوده آآیا این حادثه جز تصادف محسوب می شود ؟ دیه نامبرده حدود چقدر است؟
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۳:۲۱ ۲۶ مرداد ۱۳۹۸
سلام من هفته گذشته بخاطر خاموش شدن ماشینم ترموز ماشینم کار نکرد وبه پیاده رو منحرف شدم ودو درخت را شکستم وخساراتی به ماشین خودم هم وارد شده ایا بیمه خسارت ماشین ودرختهایی که شکستم را میدهد لطفا راهنمایی کنید مچکرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۵ ۲۴ تير ۱۳۹۸
سلام من چند وقت پيش ها در اتوبان يه عابر پياده پريد جلو ماشينم منم چون نديدمش گفتم تقصير من نيست و اصلا واينستادم و رفتم .بعد چند وقت شكايت كرد.و براي من پرونده در دادسرا باز شده و من ٥٠درصد مقصر شدم.ايا اين پرونده جز سو سابقه من ميشه؟؟
Iran (Islamic Republic of)
احمدرضا عرب
۲۰:۲۴ ۰۷ خرداد ۱۳۹۸
با سلام.من هفته پیش تصادف کردم و یک کودک که دست مادرش را رها کرده بود وسط خیابان پرید و با کنار ماشین من برخورد کرد ولی مامور راهور من را مقصر کرد..میخواستم بدونم با توجه به اینکه بی احتیاطی پدر و مادر در کروکی ذکر شده ممکنه قاضی حبس رای بده و ایا قابل خرید هست؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
اصلی بیگی
۲۰:۱۹ ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
سلام
جریمه تصادف غیر عمد منجر به جرح
عزیزان دقت کنید که جریمه دولت در تصادفات رانندگی بسیار زیاد است و به غیر از دیه که بیمه پرداخت میکند شما هم باید جریمه پرداخت کنید
بابت تصادف با یک موتور سوار یک میلیون و هشتصد هزار تومان جریمه شده ام
پس سعی کنید در همان مرحله اول خودتان و دیگران را با بی دقتی به دردسر نیاندازید.
اگر تصادف کردید همان اول توافق کنید و نگذارید کار به کلانتری و پزشکی قانونی بکشد که هم مقصر و هم زیان دیده متحمل خسارتهای زیادی خواهند شد و وسایل نقلیه هر دو حداقل به مدت 10 روز در پارکینگ میماند
پس احتیاط کنید.
Iran (Islamic Republic of)
رهگذر
۱۲:۱۷ ۰۵ آذر ۱۳۹۷
سلام
دیه کاملا شرعیه( مخصوصا تصادفات و دیه هایی که توسط شرکت های بیمه پرداخت میشه)
اون دیه هایی هم که در نزاع و درگیری دریافت میشه اگر گیرنده یقین و ایمان کامل داره که حقه شه و نیت سوئی درکارنبوده نوش جانش
اون نفری هم که اون بالا پیغام داده که مردم سرگشنگی دنبال دیه هستند باید بگم نه جانم سرت نیومده الهی........
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۶:۴۲ ۲۲ آبان ۱۳۹۷
سلام من حدود 1ماه پیش راننده موتور بودم و یک سرنشینم داشتم و من گواینامه نداشتم و مواورم بیمه نداشت و ب یک نیسانی زدم و مقصر 50 50شدش و من چیزیم نشد فقد دست و پاش شکست الان پلیس رفتم جریمه کرد میگه الان باید بری دادگاه من نمیدونم دادگاه براچی برم
دادگاه چکار میکنه؟!
Iran (Islamic Republic of)
سینا میر
۱۴:۳۸ ۲۷ خرداد ۱۳۹۷
با عرض سلام و خسته نباشید.
من در تاریخ ۱۷/۱۰/۹۶ تصادف کردم .
الان رای پرونده صادر شده و راننده ماشینی که من داخلش بودم میخواد اعتراض کنه به رای بازپرس .
میخواستم بدونم اگه ایشون اعتراض کنن ممکن در جریان کارهای من هم مشکلی پیش بیاد ؟؟
و اینکه الان رای صادر شده طرفین تصادف را محکوم به پرداخت ۷٪ دیه کامل کرده من باید چکاری انجام بدم ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
مجید خسروجردی سلام سسس
۰۲:۰۰ ۲۱ خرداد ۱۳۹۷
سلام
با عرض خسته نباشن من سه ماپیش تصادف کردم پامو پلاتین گذاشتم بعداز بیست روز رفتم بخیه هامو بکشم پام عفونت کرد دوباره رفتم بیمارستان پنج روز بیمارستان بودم هروز منو میبردن اتاق عمل هزینه دوم رو از من گرفتن الانم عمل سوم دارم تا االان دوازده میلیون خرج کردم پول برای عمل سوم رو ندارم اونیکه به من زده کمک نمیکنه میخوام شکایت کنم به نظره شما اگه شکایت کنم به جای میرسم چون موستجر هستم سه ماه هست بیکار ممنون از راهنمای تون
United States of America
حسين زاده
۱۵:۵۰ ۰۳ خرداد ۱۳۹۷
با عرض سلام
من در سال ١٣٧٣ تصادفي در عفيف آباد شيراز داشتم كه منجر به سه عمل در هفت سالگي شد.خانواده ي من هيچ ديه اي از راننده ي مقصر نگرفتن و الان هم نامي از راننده به خاطر ندارن. اما من ٢٣ ساله كه دارم مريضي هاي مداوم رو تحمل ميكنم
ميخوام بدونم امكان پيدا كردن نام راننده هست؟
Iran (Islamic Republic of)
علی اکبر مظفری
۱۴:۴۵ ۰۳ خرداد ۱۳۹۷
سلام وقت بخیر بنده الان از تصادفم که منجر به جراحی ساق پام شده 9 ماه میگذره هنوز به پرونده ام رسیدگی نشده میگن برات پیامک میاد احضاریه برا مقصر فرستادن حاضر نشده تکلیف چی میشه. لطفا راهنمایی بفرمایید.
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه امانی
۰۴:۱۵ ۰۲ خرداد ۱۳۹۷
سلام من ماشینم دست کسی بوده امانت واژگونی خورده راننده و سرنشین اسیب دیدن راننده با ما برا روند پرونده همکاری نمیکنه من تمام مدارکم کامله نامه کلانتری برا استلام بیمه دستشه و بخاطر لج لج بازی نمیاد سه ماه ماشینم تو پارکینگه ایا خودم صاحب خودرو هستم یا سرنشین میتونید بریم اصالت بیمه رو بگیریم بدون اون نامه کلانتری یا باید حتما راننده باشه
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه امانی
۰۳:۵۷ ۰۲ خرداد ۱۳۹۷
سلام خسته نباشید سه ماه پیش ماشینم دادم دست کسی باهاش تصادف کرده که هم خودش اسیب دیده هم سر نشین تمام مدارکم تکمیله راننده بخاطر لج لج بازی دنبال پرونده نمیره سه ماه ماشینم که سندش به اسم خودمه تو پارکینگه الان همه کاراش انجام دادم نامه ی که از کلانتری دادن که بره بیمه اصلات بیمه رو بگیره دسته اونه متاسفانه نمیاد اون راننده بوده خودم یا اون سرنشین که اسیب دیده میتونیم بریم بیمه اصلات بیمه رو بگیریم راننده اصلا با ما همکاری نمیکنه به راهنمای شما احتیاج دارم
Oman
بهزاد
۱۴:۴۶ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷
من نزدیک به ۴ماه پیش با خودرو قصد واردشدن به چهارراه روداشتم
یک موتورسوار بدون کلاغ کاسکت و پلاک باسرعت خیلی بالا از قسمت کند رو وارد چهارراه شده و خسارت سنگینی به ماشین وارد کرده وخود دچار شکستگی پا شده کروکی اولیه موتور سوار رو صددرصد مقصر اعلام کرده موتورسوار اعتراض کرده و کارشناس سه نفره هم ایشان رو صددرصد مقصر اعلام کرده حالا برای کارشناس پنج نفره اعتراض کرده ولی هزینه کارشناسی رو پرداخت نمیکنه؟ کسه بار ابلاغ شده ولی جواب ابلاغ به مجتمع قضایی ارسال نشده حالا من برای دریافت خسارت و آزاد کردن ماشینم چه اقدامی باید انجام بدم (باتشکر)
Iran (Islamic Republic of)
Sahar
۲۱:۳۹ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷
سلام من دوروز پیش تصادف کردم و منو بردن بیمارستان وسیتی اسکن بردن چیزیم نشده بود ولی از بیمارستان اومدم از مچ دستم به بالا تا کتف سمت چپم به شدت درد میکنه و گردنم هم درد میکنه و انگار به یکی از مهره های کمرمم ضربه خورده به نظرتون برم شکایت کنم دیه تعلق میگیره ولی پزشکی قانونی نرفتم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۶ ۱۸ فروردين ۱۳۹۷
سلام من تصادف کردم زدم به یه عابر فردابایدبرم دادگاه مدارک چی لازمه و شاکی هم باید باشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۳ ۲۴ مهر ۱۳۹۷
ضامن معتبر بايد ببريد، مثل فيش حقوقى
Iran (Islamic Republic of)
علی رضا
۱۶:۵۶ ۰۷ فروردين ۱۳۹۷
6صبح با ی جرثقیل که دوبله ایست کرده بود و در حال بلند کردن یک سمد وازگون شده بود من تصادف کردم و از ناحیه پشت با جرثقیل تصادف کردم ورفتم زیر جرثقیل من از جلو زدم پشت جرثقیل
افسر راهنمایی نظر داده که من مقصرم
آیا متوانم از قانون مسبب یا سبب علت تصادف استفاده کنم
Iran (Islamic Republic of)
علی رضا
۱۶:۵۶ ۰۷ فروردين ۱۳۹۷
6صبح با ی جرثقیل که دوبله ایست کرده بود و در حال بلند کردن یک سمد وازگون شده بود من تصادف کردم و از ناحیه پشت با جرثقیل تصادف کردم ورفتم زیر جرثقیل من از جلو زدم پشت جرثقیل
افسر راهنمایی نظر داده که من مقصرم
آیا متوانم از قانون مسبب یا سبب علت تصادف استفاده کنم
Netherlands
ناشناس
۰۹:۵۰ ۲۵ اسفند ۱۳۹۶
بكجا چنين شتابان!!!
يعني انقدر گشنگي فشار اورده ك مردم از هر راهي دنبال گرفتن بيمه ان حتي وقتي ك چيزيشون هم نشده :(
Netherlands
ناشناس
۰۹:۵۰ ۲۵ اسفند ۱۳۹۶
بكجا چنين شتابان!!!
يعني انقدر گشنگي فشار اورده ك مردم از هر راهي دنبال گرفتن بيمه ان حتي وقتي ك چيزيشون هم نشده :(
Iran (Islamic Republic of)
آوا
۰۰:۴۵ ۲۵ اسفند ۱۳۹۶
تصادف کردن وزدن به زن باردار که بچه اش سقط نشه مراحل جی میشه
Iran (Islamic Republic of)
یعقوب
۲۱:۳۵ ۲۱ بهمن ۱۳۹۶
من چند ماه پیش تصادف کردم. کروکی پلیس راه و. صورتجلسه پاسگاه را دارم. اولش فکر کردم چیزی نشده ولی الان احساس درد شدید در چند قسمت از بدنم را دارم. به دادگاه مراجعه کردم پرونده را به جریان انداختم. پزشکی قانونی مراجعه کردم. ولی پزشکی قانونی گفته معرفی به متخصص امکان ندارد و اگر معرفی کنم قطعا باتوجه به گذشتن چند. ماه از حادثه امکان اظهار نظر نیست پس من باید چکار کنم.
Iran (Islamic Republic of)
یونس جهانی
۱۸:۲۸ ۱۳ بهمن ۱۳۹۶
سلام من ۹ ماه پیش تصادف کردم و دادگاه ۱۷ درصد دیه برام تعیین کرد و گفت ۲۰ روز فرصت تجدید نظر خواهی داد و هیچ کدوم از ماه به رای اعتراض نکرد ولی الان نزدیک دوماه میشه که هیچ خبری نشده که کی دیه رو میدن اگه کسی اطلاعات داره خواهشا منو راهنمایی کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۴ ۰۳ بهمن ۱۳۹۶
باسلام
شهریور امسال در خیابان دو تا موتوری به هم بر خورد کردن که یکی از آنها فوت شد .بعد اینکه ما هم که با تراکتور عبور میکردیم همون لحظه اونجا بودیم ولی در قسمت خاکی جاده سوال داشتم که حالا از ما هم شکایت کردن میشه ما فقط شاهد بودیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۳ ۲۶ دی ۱۳۹۶
برادرم داخل یک پاترول تصادف کرد و بدنش دچار کوفتگی شده بود به راننده رضایت داد اما بعد از دو هفته پشتش درد گرفت وبعد از ام ار ای متو جه شد یکی از دیسک هاش جابجا شده ام الان میخواد ریه بگیره چکار بکنه
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
مسلم اقایی
۱۷:۱۶ ۲۱ دی ۱۳۹۶
با سلام و خسته نباشیدچند روز قبل من با یک عابر تصادف کرده و اورا به بیمارستان بردم بعد از چند روز دادگاه مرا به بیمه فرستاد تا اصالت بیمه را تایید کنند بعد از تایید بیمه کارمند بیمه گفتند که شما باید الحساب یک و نیم میلیون باید پول بدهید چون درصدی از حق دیه فرد را شما باید تقبل بفرمایید در ضمن حساب شخصی خود را داده تا پول را به حسابش کارت به کارت کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۳ ۱۳ آذر ۱۳۹۶
بعد از رای قابل اعتراض چه باید کرد ؟
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۶:۲۰ ۲۰ آبان ۱۳۹۶
سلام . من چند روز پیش برای رسیدگی بکاردانشگام تاکسی گرفتم و گفتم بعدازرسیدگی بکارم دوباره منو ببرع خونه نزذیکای خونمون خاستم پیادع شم برم مغازه ک هنوز کامل خارج نشدم ماششین یحرکت بسمت جلو وازناحیه پا خونمردگی و دوجای بینیم شکست بعدازاین حادثه گفت میبرمت منزل ومیرم خونه مدارک ماشینمو میگیرم ومیریم بیمارستان ولی همینکه ازخونمون دورشد جوابگوی تلفنمون نبود و منم باهزینه خودم رفتم بیمارستان و شکایت کردم واون دربازجویییش گفته بدروغ من نیم متراونورتر ازپیادع شدن ازماشین خوردم زمین بااینکه برارضایت میفرستاد دم درخونمون نامه پزرشک قانونی کبودی پا و شکستگی بینی رودارم لطفا کمک کنید مقصرشناخته میشه هم موقع سوارکردن هم موقع پیادع کردن شاهدم دارم
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۱:۲۰ ۱۴ مهر ۱۳۹۶
باسلام بنده داشتم باموتور راهمو میرفتم که یه پرایدازروبرو دورزد بدون رعایت کردن هرچی بوق چراغ زدم متوجه نشد ترمز کردم افتادم زمین بعدش موتور به ماشین برخوردکرد الان طرف قبول نمیکنه میگه من باهات تصادف نکردم ضمنا دراین تصادف تروکانتربزرگ پای راستم شکسته چندجا ساییدگی هست وخراش وکوفتگی دربدنم
پزشکی قانونی سه ماه استراحت داده
الان دادیارپرونده ازم شاهد میخوادمن ازکجا شاهدگیربیارم
اگه کمکم بکنید خیلی سپاسگذارتون میشم
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۱:۲۰ ۱۴ مهر ۱۳۹۶
باسلام بنده داشتم باموتور راهمو میرفتم که یه پرایدازروبرو دورزد بدون رعایت کردن هرچی بوق چراغ زدم متوجه نشد ترمز کردم افتادم زمین بعدش موتور به ماشین برخوردکرد الان طرف قبول نمیکنه میگه من باهات تصادف نکردم ضمنا دراین تصادف تروکانتربزرگ پای راستم شکسته چندجا ساییدگی هست وخراش وکوفتگی دربدنم
پزشکی قانونی سه ماه استراحت داده
الان دادیارپرونده ازم شاهد میخوادمن ازکجا شاهدگیربیارم
اگه کمکم بکنید خیلی سپاسگذارتون میشم
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۲۳:۰۴ ۱۹ مرداد ۱۳۹۶
در یک تصادف جرحی بین موتور و خودرو که قبل از رسیدن عوامل نیروی انتظامی راکب موتورسیکلت (مجروح)به بیمارستان انتقال یابد و بعد از ان کارشناس راهور سر صحنه تصادف حضور یابد و اعلام کند برخورد رخ نداده و موتورسیکلت خودش واژگون شده است عوامل نیروی انتظامی باید هردو وسیله نقلیه به پارکینگ دلالت بدهند یا حسب اظهارات افسر راهور تصادف را واژگونی اعلام نمایند و وسایل نقلیه فوق را ازاد کنند ؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
سجاد بساطی
۰۰:۵۹ ۱۶ مرداد ۱۳۹۶
با سلام بنده بیست روزی میشه تصادف کردم همراه با یک ماشین سواری که به سمت شهرستان میرفتیم راننده خوابش گرفت ماشین از جاده خارج شد چپ کرد الان کروکی نامه کلانتری اینا همه بهمون دادن خود افسر هم اومده سر تصادف بعد الان تو نامه پزشک قانونی که بهمون دادن نوشته بود که با توجه صوانحه ترافیکی به نظر میرسه این شکستنی ها مال این صانحه نیست این یعنی که ما ۱۰۰درصد ردمون کردن یا میتونیم اعتراض کنیم ازتون خواهش میکنم جواب بدید
Iran (Islamic Republic of)
babak
۰۹:۵۵ ۲۶ تير ۱۳۹۶
سلام وقت بخیر.من سرکارم از 3 متری افتادم.وکمرمو دست چپم دچار کوفتگی شد.میخواستم ببینم آیا پیگیر بیمم شم چیزی بهم تعاق میگیره؟ضمنا ساختمان محل کارمون بیمه بوده.خودم بیمه نبودم.مچکرم
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۸:۲۴ ۰۳ تير ۱۳۹۶
دو ماهه بر اثر تصادف سر کار نمیرم مقصر چقدر باید پرداخت بکنه
Iran (Islamic Republic of)
پیام
۲۲:۳۷ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶
یه موتور بهم زد روکش سه تا از دندون هام شکست و یه دندون سالم دو تا انگشتم ضربه دیده یکی چهار تا بقیه خورده یکی ام کمی از ناخن پایینتر گوشتش جدا شده روی پلک چشمم دو تا بقیه خورده هر دو تا پا هم صدمه دیده یکی کبودی داره یکیم تو گچ گذاشتن ایا چیزی به من تعلق میگیره اگه میگیره چیه؟
Iran (Islamic Republic of)
دهبزرگی
۰۰:۵۰ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶
سلام،ماشینم کنار خیابان پارک بود اتومبیل پرایدی با سرعت به آن خورد و ازصحنه متواری شد زمانی که پلیس برای ثبت گزارش وارد شد فرد مشکوکی که مرتب از جزئیات میپرسید بعد هم سوار خود رو شده و بعد از اینکه به فردی تلفن زد همرمان با حرکت ما صحنه رو ترک کرد که من به این فرد مشکوک شدم که احتمالت برای اطلاع از تصادف وارد صحنه شده و پلاک ماشبن رو برداشتم آیا میتوانم از طریق این شماره پلاک پیگیری کنم لطفا راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۴ ۰۸ آبان ۱۳۹۵
سلام.یک ماه بیشتره منتظره جوابم هنوزخبری نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۰ ۰۴ مهر ۱۳۹۵
من بانیسان چپ کردم وعلت چپ کردنم اختلاف سطح خیابون بود که هیچ علام هشدار دهنده ای نبود حالا به نظر شما من مقصرم یانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۰ ۰۴ مهر ۱۳۹۵
من بانیسان چپ کردم وعلت چپ کردنم اختلاف سطح خیابون بود که هیچ علام هشدار دهنده ای نبود حالا به نظر شما من مقصرم یانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۰ ۰۴ مهر ۱۳۹۵
من بانیسان چپ کردم وعلت چپ کردنم اختلاف سطح خیابون بود که هیچ علام هشدار دهنده ای نبود حالا به نظر شما من مقصرم یانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۱ ۳۱ مرداد ۱۳۹۵
بعدازبازپرسی میتوان به نظر کارشناس اعتراض کرد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۱ ۳۰ مرداد ۱۳۹۵
من تویک مجتمع تجاری مشقول کارگری بودم براسرجابه جا کردن فن دو انگشتم قتع شده مراحل قانونی گزروندم ایا دیه تعلق مگیره؟ 25 .95.5
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۵ ۲۵ تير ۱۳۹۵
29 اسفند 94 ، ماشین به همسرم میزنه و الان حدود 4 ماه از این تصادف گذشته، میخواستم بدونم بعد از اینکه نامه از پزشک قانونی دریافت کنه، چند وقت زمان میبره تا صدور حکم که مبنی به دبه?????
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۰ ۳۱ خرداد ۱۳۹۵
سلام خسته نباشید پدر بنده را ماشین میزند و راننده متواری میشود که البته خانواده ام به دلیل مشکلات و دادگاه و پاسگاه چون بیمه تکمیلی داشتیم به بیمارستان گفتیم از پله ها افتاده است این در حالییت که راننده بعد از چند روز و خروج پدرم از بیمارستان به خانه ما امده واعتراف به تصادف کرده است لطفا راهنمای کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۲ ۲۹ خرداد ۱۳۹۵
من هفت ماه پیش عابر پیاده بودم که با یه سمند تصادف کردم و زانویم شکست و ربات پام پاره شده راننده بوسیله ی ضامن ماشینش رو آزاد کرد الان اصلا با ما همکاری نمی کنه گویا کوپن بیمه اش رو دادگاه برنداشته و همین شده مشکل برای من میگه پول ندارم جریمه بیمه رو بدهم و ... بهرحال زندگی مون مختل شده ما چه باید کنیم ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۸ ۱۰ خرداد ۱۳۹۵
سلام چندروزه تصادف کردم صحنه رابه هم زدیم بعد طرف حادثه اود گفت پای بچم درد میکنه می خوام شکایت کنم الآن بیست روزه که قراره شکایت کنه اما هنوز برای من اختاریه نیومده باید چکار کنم ماشینم خرابه هنوز درستش نکردم از همون روز خوابیده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۲ ۰۶ خرداد ۱۳۹۵
سلام دیروز یه موتور به من زد.پام آسیب دید و بخیه خورده . دیروز رضایت دادم که طرف بازداشت نشه اما امروز فهمیدم که بخاطر رضایتم از بیمه نمیتونم استفاده کنم....
آیا راهی هست که دوباره پرونده به جریان بیوفته؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۵ ۳۱ فروردين ۱۳۹۵
سلام من تصادف کردم یه ماشین بهم بقل خیابان زد و رفت من عابر بودم آیا به من چیزی تعلق میگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۷ ۲۶ دی ۱۳۹۴
من کودک ده ساله ای به نام محمدمتین هستم درتاریخ۹۴/۹/۶درداخل خیابان با ماشین سمند تصادف وپس ازدوضربه متوالی آن راننده فورا وبدون هیچگونه توقفی متواری شد که بعدا راننده وماشین صادم درچنگال قانون گرفتارشد.صدمات متعددوخطرناکی به بدنم وارد شد ازجمله شکستگی جمجمه +تکان شدید بافت نرم مغز+خونریزی روی سخت شامه+شکستگی خردشده استخوان ران پای چپ+شکستگی سه مهره کمر+شکستگی مهره هفتم پشت+وتعدادی زخم وپارگی درصورت وتمام بدنم باعث شد.خواهشمندم مجازات راننده ومیزان دیه صدمات بدنم را اعلام بکنید.سپاسگذارم.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۰:۵۷ ۲۳ اسفند ۱۳۹۵
سلام منم دچار حادثه مشابهی شدم یکی از دوستان با پیگیری هایی که کرد تونست خسارت منو از صندوق تامین بگیره
Iran (Islamic Republic of)
صادق
۱۲:۰۳ ۲۱ فروردين ۱۳۹۶
مدیریت محترم اگه امکانش هست شماره بنده رو منتشر کنید چون قصد بنده کمک هستش
09157379114

دوست عزیز من وکیل نیستم اما از راهکار های قانونی اطلاع دارم و حدالامکان می توانم شما رو راهنمایی کنم

می توانید ایمیل هم بزنید
yektaad.soson.msj@gmail.com
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۳ ۱۹ مهر ۱۳۹۴
من چن روز پیش با یک عابر تصادف کردم که باعثش بی احتیاطیه عابر بوده که عابر بدون توجه به رفت وامد ماشین ها به وسط خیابان امد و حالا خودش از بیمارستان مرخص شده ولی رضایت نمیده که ماشینم از پارکینگ بیرون بیاد , منکه نخواستم بهش بزنم خب اتفاق پیش میاد.. کلانتری هم هی امروز فددا میکنه منم موندم حیرون و سرگردون بخدا این انصاف نیست توکل کردم به خدا ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۳ ۱۹ مهر ۱۳۹۴
من چن روز پیش با یک عابر تصادف کردم که باعثش بی احتیاطیه عابر بوده که عابر بدون توجه به رفت وامد ماشین ها به وسط خیابان امد و حالا خودش از بیمارستان مرخص شده ولی رضایت نمیده که ماشینم از پارکینگ بیرون بیاد , منکه نخواستم بهش بزنم خب اتفاق پیش میاد.. کلانتری هم هی امروز فددا میکنه منم موندم حیرون و سرگردون بخدا این انصاف نیست توکل کردم به خدا ... از رشت18_7_94
آخرین اخبار