سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: کسانی که در واقع دنبال این هستند که با حاشیه پراکنی نظام را دچار چالش کنند از این اتفاق درس بگیرند و اجازه دهند در یک فضای منطقی بر مبنای رسالت‌هایی که نظام جمهوری اسلامی ایران و اهدافی که انقلاب دارد و ولایت تعریف کرده پیش رود.

"قاسم جعفری" در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به تنش زا نبودن فضای استیضاح اظهار داشت: تا جایی که حافظه بنده یاری می‌کند و جلسات استیضاح بسیاری را پیگیری می‌کنیم طی سال‌های متمادی به نظر بنده این جلسه یکی از جلسات مثال زدنی بود که دریک فضای بسیار منطقی و گفتمانی مبتنی بر اخلاق برگزار شد و با ادبیات فاخری که انتظار می‌رفت موافقین و مخالفین صحبت کردند ،همچنین آقای وزیر هم به همین صورت بود.

وی ادامه داد: درنهایت رای‌گیری شد و مجلس نشان داد که کدخدایی ندارد و نمایندگان بر اساس تشخیص و شنیدن استدلال‌ها تصمیم می‌گیرند و شاهد بودیم که در بدنه مجلس از موافقین استیضاح نیز از گروه‌های مختلف بودند واز هر دو فراکسیون نیز  حضور داشتند و کسانی نیز که فرصت صحبت کردن نداشتند نشان دادند که در مجموع برنامه خوبی بود.

جعفری اظهارداشت: شاید کمتر اتفاق می‌افتاد که به این صورت منطقی به رغم تمام مخالفت‌ها این استیضاح صورت بگیرد کسانی که از مجالس گذشته به یاد می‌آورند و خودشان نیز نماینده بودند به یاد دارند که بی‌سابقه بود چنین برنامه‌ای گذاشته شود از طرفی کسانی که می‌خواستند به هر دلیلی استیضاح انجام نشود اما در هر صورت این اتفاق افتاد و مجلس هویت واقعی خودش را به طور منطقی حفظ کرد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: بنده فکر می‌کنم این نکته مثبتی بود و آقای لاریجانی نیز در مجموع مدیریت خوبی داشته و درقسمت آخر نیز کمکی به آقای وزیر کرد اما نمایندگان بالاخره خودشان تصمیم گرفتند.
 
وی افزود: نکته‌ای را که بعضی از دوستان دولت قبل می‌گفتند مطمئن بودند که اکثریت مجلس عاقل هستند و درست تصمیم می‌گیرند امیدواریم به این عقل  جمعی و تصمیمی که خانه ملت و نمایندگان گرفتند احترام بگذارند و مجلس را به عنوان دولت وهمکار دولت بدانند و مشاوره‌های نمایندگان را بادیده محبت بنگرند اگر این اتفاق صورت بگیرد مطمئن باشید که کارها با همدلی و همگرایی خوب پیش خواهد رفت.

جعفری اظهار داشت: کسانی که در واقع دنبال این هستند که با  حاشیه پراکنی نظام  را دچار چالش کنند از این اتفاق درس بگیرند و اجازه دهند در یک فضای منطقی بر مبنای رسالت‌هایی که نظام جمهوری اسلامی ایران و اهدافی که انقلاب دارد و ولایت تعریف کرده پیش رود.

وی تصریح کرد: شاید رئیس جمهور در رابطه با اینکه کسی را از بدنه دانشگاه سرپرست گذاشته به نظر می رسد جالب نباشد باید به ده‌ها هزار عضو هیات علمی که بدنه دانشگاه هستند رئیس جمهور محترم اعتماد می‌کرد، به نظر می‌رسد از همین اول باید درست گام برداشت و دغدغه رشد علمی را جدی گرفت.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار داشت:انتخاب رئیس جمهور محترم این را تلقی می کند که حلقه اطرافیان رئیس جمهور خیلی زیاد نیستند.

وی در پایان خاطر نشان کرد:رئیس جمهوری باید کسی را انتخاب کند که نماد شخصیتی و کاراکتری شخصی مبتنی بر احترام به ارزش‌های نظام را دارا باشد و در بحث‌هایی مثل تعهد، دین مداری و اخلاق محوری نمونه باشد همچنین به لحاظ علمی مناسب و قدرت تعامل مثبت و قدرت مدیریتی که بتواند حوزه کاری را تعیین کند، در آن صورت قطعاً به آهنگ رشد علمی حتماً یک شتاب مناسب داده می‌شود و مطئمناًمجلس نیز کمک خواهد کرد.

انتهای پیام/
 

برچسب ها: دولت ، مجلس ، اخلاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار