عضو کمیسیون آموزش تحقیقات و فن ‌آوری گفت: نمایندگان مردم در استانه هفته دولت با بازگرداندن وزارت علوم به ریل صحیح خود آن را به عنوان یک هدیه به دولت اهدا کردند.

عباس مقتدایی خوراسقانی نماینده اصفهان در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ استیضاح وزیر علوم را نوعی تعامل سازنده و موثر میان مجلس و دولت دانست و گفت: ما به دنبال کمک به دولت برای حرکت در مسیر و ریل‌های مشخص شده توسط مجلس هستیم.  

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات در ادامه افزود: همیشه تعامل و همکاری به این معنا نیست که باد در یک جهت حرکت کرد بلکه برخی از مواقع لازم است تا بخشی از بدنه دولت را به ریل اصلی بازگرداند.  

وی با تأکید بر اینکه دولت با توجه به این پیام مجلس تلاش خواهد کرد تا تنظیمات جدیدی در این بخش از کابینه انجام دهند، تصریح کرد: همه باید به دولت کمک کنیم تا بتواند به وظایفی که مجلس برای آن ریل‌گذاری کرده به نحو شایسته عمل کند.  

مقتدایی خوراسقانی بیان داشت: مجلس به بخشی از عملکردها و رفتارهای مدیریتی دولت در عرصه آموزش تحقیقات و فناوری نقد جدی و سازنده داشت و این مسئله را در طول چندماهه گذشته به دولت ابراز کرده بود.  

نماینده مردم اصفهان با اشاره به اینکه آخرین اقدام مجلس برای دست‌یابی به رویکردهای خود را تنها در استیضاح دید، اظهار داشت:
استیضاح نباید باعث مقابله میان دولت و مجلس تعبیر شود بلکه پیام این استیضاح  این بود که مجلس در مقابل اقداماتی که وزارت علوم را دچار حاشیه می‌کرد از خود حساسیت نشان دهند.  

عضو کمسیون آموزش و تحقیقات در ادامه تصریح کرد: با توجه به بحث‌های مختلفی که در مجلس مطرح شد اما موافقان و مخالفان هر دو بر موضوع ضرورت جلوگیری از حاشیه‌پردازی‌های وزارت علوم تأکید داشتند.  

وی تأکید کرد: نمایندگان مردم در آستانه هفته دولت با بازگرداندن وزارت علوم به ریل صحیح خود آن را به عنوان یک هدیه به دولت اهدا کردند و امیدواریم دولت با پاسداشت این هدیه زمینه همدلی بیشتر مجلس و دولت را فراهم کند.  

مقتدایی خوراسقانی با اشاره به جو دور از تشنج مجلس اظهار داشت: ساعت‌ها درخصوص اینکه چه مطالبی چگونه و با چه بیانی مطرح شود در جلسه استیضاح وزیرعلوم  برنامه‌ریزی شده بود تا هیچ‌گونه حاشیه‌پردازی و بی‌انصافی در جلسه امروز صورت نگیرد.  

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات گفت: به نظر من استیضاح وزیر علوم یکی از نمودهای رفتار منطقی و معقول برای ایجاد سلامت در ساختار دولت بوده است.  

نماینده اصفهان فضای مناسب جلسه استیضاح امروز را حاصل چندین ضلع موثر دانست و خاطر نشان کرد: مدیریت جلسه استیضاح، استیضاح‌کنندگان و همکاری وزیر و همکارانشان باعث جو مناسب امروز استیضاح بود.  

انتهای پیام/
 

برچسب ها: تحقیقات ، جدی ، سازنده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار