هزاران تن از اعضای جنبش انصارالله چهارشنبه به تقویت مواضع خود اطراف صنعا ادامه دادند و در عین حال حوثی‌ها طرفداران خود را برای اعلام استعفای دولت به تظاهرات در این شهر فرا خوانده‌اند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، عبد ربه منصور هادی رئیس جمهوری یمن برای پیشگیری از این تنش خواستار گفتگو با جنبش حوثی ها شده است . "فارس السقاف" مشاور رئیس جمهوری یمن گفت "منصور هادی" پس از نشست سیاسی گسترده ای که چهارشنبه صبح در صنعا برگزار شد از جنبش انصارالله دعوت کرد وارد دولت شود.

شماری از حوثی ها در ورودی های شمال، جنوب و غرب پایتخت تلاش می کردند سنگرهایی را با حفر گودال هایی در زمین در اطراف اردوگاه های خود که متشکل از دهها چادر است ایجاد کنند.

صبح شماری از هواپیماهای یمنی برفراز این اردوگاه ها پرواز می کردند اما هیچ نظامی یا پلیس یمن در اطراف مشاهده نمی‌شود.

عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصارالله یکشنبه به طرفداران خود دستور داده بود تا به سمت صنعا حرکت و برای به دست آوردن سقوط دولتی که شکست خورده است و برای درخواست لغو افزایش قیمت اخیر قیمت سوخت تظاهرات کنند.

وی برای مقامات ضرب الاجلی برای برآورده کردن درخواست های معترضان تعیین کرد که این ضرب الاجل جمعه پایان می یابد .

حوثی هشدار داد در صورتی که این درخواست ها برآورده نشود اقدامات دیگر مشروع نیزصورت خواهد گرفت. رهبر جنبش انصارالله این اقدامات را مشخص نکرد.

ابوعلی الاسدی سخنگوی معترضان که در غرب صنعا تجمع کرده اند در گفتگو با خبرگزاری فرانسه گفت : اقدام ما صلح آمیز است اما اگر فعالان مورد حمله قرار گیرند ما دست متجاوزان را قطع خواهیم کرد.

تنش همچنین در جنوب پایتخت شدید است و در این منطقه صدها فرد مسلح اردوگاه گسترده ای را در حدود 100 متری مهم ترین محور مواصلاتی صنعا به جنوب کشور ایجاد کرده اند.

محمود الحجاری دیگر عضو جنبش انصارالله می گوید : وعده ما شنبه است . آن روز، دولت سقوط خواهد کرد.

الحجاری در کنار این اردوگاه درحال مستحکم سازی که خودروهایی نیز معترضان را به آن واردمی کنند ، مستقر شده است .

السقاف گفت، رئیس جمهوری یمن با آگاهی از وخامت اوضاع چهارشنبه نمایندگان احزاب سیاسی ، گروه های نماینده ، سازمان های جامعه مدنی و ارتش را گردهم آورد و این افراد در این جلسه اقدام جدید جنبش انصارالله را غیر قابل قبول خواندند.

وی افزود: هیئتی پس از این نشست قرار است پنجشنبه با عبدالملک الحوثی در مقر او در صنعا در شمال با او دیدار و به او نامه ای تسلیم کند که در آن از وی دعوت شده است در دولت وحدت ملی مشارکت کند.



انتهای پیام/

برچسب ها: بین الملل ، یمن ، معترض ، صنعا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار