هاآرتص نوشت : تحولات عراق می‌تواند موجب ایجاد اعتماد بین آمریکا و ایران شود.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، روزنامه صهیونیستی هاآرتص در تحلیلی به قلم "زوی بارل" نوشت: موضوعی که ایران اکنون به آن علاقه نشان می دهد توافق هسته ای است که این کشور اکنون در مورد آن با آمریکا و پنج قدرت دیگر خارجی همکاری می‌کند. مذاکرات میان طرف ها یک ماه قبل به مدت چهار ماه دیگر تمدید شد. 

آیت الله علی خامنه ای رهبر معظم ایران در روزهای اخیر، در مورد امکان برقراری رابطه با آمریکا اظهاراتی را بیان کرده است. آیت الله خامنه ای هفته گذشته در جمع دیپلمات های ایرانی گفت گفتگو با آمریکا جز در شرایط خاص بی فایده است.

هاآرتص مدعی شد: در این میان، تفاهم‌های غیررسمی بین ایران و آمریکا در مورد مسائل غیر مرتبط با  مسائل هسته ای در حال بدست آمدن است. به عنوان مثال، ایران از حملات آمریکا به پایگاههای داعش در عراق حمایت می کند البته تا زمانی که آمریکا دامنه اقدامات خود را به سوریه گسترش ندهد. علاوه بر این، دو کشور در مورد نیاز به شکست دادن داعش و نیز حمایت از انتصاب حیدر العبادی نخست وزیر جدید عراق اتفاق نظر دارند. به نظر می رسد که در حال حاضر عربستان سعودی نیز در حال پیوستن به آنها باشد. عربستان ظاهرا با وجود روابط  بغداد با تهران ، مایل است برگی جدید در روابط با عراق باز کند. 

در پایان این گزارش آمده است: علاوه بر این، عملیات نظامی اسرائیل در نوار غزه، ایران را در کنار مصر و همچنین عربستان سعودی قرار داده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار