نشست ریاست جمهوری یمن با نیروهای ملی و سیاسی که صبح امروز آغاز شده بود ظهر امروز پایان یافت و درمورد تحولات اخیر در این کشور بیانیه صادر شد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری یمن، جلسه ریاست جمهوری یمن با نیروهای ملی وسیاسی که صبح امروز برگزار شده بود، ظهر امروز پایان یافت. در این نشست که با دعوت ریاست جمهوری یمن برگزار شده بود تحولات اخیر و اعتراضات در اطراف صنعا، پایتخت یمن مورد بررسی قرار گرفت.

یک منبع که در این نشست حاضر بود در گفتگو با خبرگزاری یمن گفت: این نشست با صدور بیانیه‌ای در مورد مسائل کنونی در یمن پایان یافت.

این خبرگزاری همچنین به نقل ازخبرنگار الجزیره در یمناعلام کرد که در این نشست سه مسأله به تصویب رسید

1- تشکیل کمیته‌ای از نیروهای ملی و سیاسی به منظور اینکه به نزد "عبدالملک الحوثی" رهبر گروه حوثی بروند واز وی درخواست نمایند تا گروه‌های مسلح خود را از اطراف صنعا پایتخت یمن خارج کند.

2- بررسی احتمال تشکیل دولت وحدت ملی

3- در صورتی که گروه الحوثی رفتار خود را ادامه دهد، دولت ناچار است تا از تمامی روش‌ها به منظور حمایت از امنیت و قانون استفاده کند.

این منبع همچنین اعلام کرد: هیئتی که قرار است تا با عبدالملک الحوثی دیدار کند به ریاست دکتر احمدعبید بن دغر، معاون نخست وزیر خواهد بود.

"عبد ربه منصور هادی" رئیس جمهوری یمن در این نشست سخنرانی مفصلی خطاب به مردم یمن کرد و در آن همگان را به یکپارچگی ملی فراخواند.

رئیس جمهور یمن در این سخنان اعلام کرد:  یمنی‌ها شکست روند سیاسی را نمی‌پذیرند و طرف‌های سیاسی باید در روش خود تجدید نظر و به آنچه ملت یمن بر سر آن توافق دارد احترام گذارند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار