وزیر آموزش و پرورش از جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگیان بر حسب نیاز و آینده نگری که در توسعه‌ دانش‌آموزی وجود دارد خبر داد.

علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  در خصوص تکمیل جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگیان گفت: ما وقتی امسال دانشجو می‌گیریم به تبع چهار سال دیگر این افراد معلم می‌شوند ، بنابراین ببینیم که چهار سال دیگر چند نفر نیرو نیاز داریم و بر حسب نیازی که داریم ، امسال نیرو جذب کنیم.

وی با اشاره به این که  در سال جاری 12هزار دانشجو در دانشگاه فرهنگیان جذب می‌شوند ، افزود:‌ با توجه به مطالعات سنوات گذشته که داریم بر حسب نیاز و آینده‌نگری که در توسعه‌ دانش ‌آموزی و تعداد معلمینی که بازنشسته می‌شوند ، دانشجو جذب می‌کنیم بنابراین ممکن است یک سال 25 هزار و سال دیگر 12 هزار دانشجو پذیرش شوند.

وزیر آموزش و پرورش در این خصوص که طبق قانون باید شهرداری  5 درصد از عوارض خود را به آموزش و پرورش اختصاص دهد ، عنوان کرد: جلسه‌ای را با شهردار تهران قبل از ماه مبارک رمضان داشتیم که به دنبال آن مقرر گردید تفاهم نامه‌ای بین آموزش و پرورش و شهرداری تهران  امضا شود.

وی ادامه داد:‌ چندی پیش آخرین جلسه‌ قطعی و نهایی شده تفاهم نامه بود و موضوع اختصاص 5 درصد از عوارض شهرداری به آموزش و پرورش در آن بحث شد و مورد استقبال شهردار تهران نیز قرار گرفت که امیدواریم در آینده نزدیک این تفاهم نامه امضا شود، تا آموزش و پرورش نه تنها حق  و حقوق خود را دریافت کند ، بلکه شهرداری تهران نیز با حسن نیتی که دارد خدماتی را علاوه بر آن 5درصد در اختیار آموزش و پرورش بگذارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
داداش
۱۴:۴۲ ۰۳ شهريور ۱۳۹۳
همیشه وزرای انتخابی آموزش و پرورش .... بودند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۸ ۰۱ شهريور ۱۳۹۳
حقوق معلمان درحد افسوس است باوجود اینکه مهمترین عضو جامعه هستند ولی نمیدانیم چرا به جای افزایش حقوق معلمان برای داشتن حداقل آرامش حقوق بعضی ها50 درصدافزایش پیدا میکندمثلا نگهبان زندان.اصلا عدالت نیست.اصلا
آخرین اخبار