دويچه وله:

پليس فرگوسن آمریکا آماده اعمال خشونت‌های بیشتر شده است

شبکه دويچه وله آلمان گزارش داد در پی قتل یک شهروند سیاهپوست دیگر به دست نیروهای پلیس در نزدیکی شهر فرگوسن آمریکا، پلیس این شهر خود را برای خشونت‌های بیشتر آماده کرده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  شبکهتلویزیونی دویچه وله آلمان،پس از قتل یک شهروند سیاهپوست دیگر به دست نیروهای پلیس در نزدیکی شهر فرگوسن آمریکا، پلیس این شهر خود را برای خشونت‌های بیشتر آماده کرده است. 

 خبرنگار شبکه آلمان گفت: درپی کشته شدن یک شهروند سیاهپوست دیگر به دست نیروهای پلیس در نزدیکی شهر فرگوسن در ایالت میسوری آمریکا، پلیس فرگوسن خود را برای خشونت‌های بیشتر آماده کرده است. 

مجری این شبکه ابتدا گفت: ناآرامی‌های فرگوسن در حالی به دهمین روز خود کشیده شده است که باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا، خواهان بازگشت آرامش به خیابان‌های فرگوسن شده و اعلام کرده است در نظر دارد دادستان کل فدرال آمریکا را به این شهر بفرستد تا درباره علت قتل مایکل براون، که منجر به بروز اعتراضات و ناآرامی‌های ده روز گذشته در فرگوسن شده است، تحقیق کند. 
تحولات شهر فرگوسن باعث بالا گرفتن بحث و مناظرات ملی در سرتاسر آمریکا در رابطه با تبعیض‌نژادی و همچنین بی‌رحمی و خشونت پلیس این کشور علیه شهروندان آمریکایی، به‌خصوص رنگین‌پوستان، شده است. 

"آنجا کوهلر"، خبرنگار این شبکه گفت: در شهر بزرگ سنت لوئیس که فرگوسن از شهرهای کوچک اقماری در حومه آن به حساب می‌آید، یک شهروند سیاهپوست دیگر که به ادعای مقامات پلیس سنت لوئیس، افسران پلیس این شهر را با چاقو تهدید کرده بوده است، به ضرب گلوله نیروهای پلیس سنت لوئیس کشته شد. این اتفاق که در چند کیلومتری فرگوسن رخ داده است، بار دیگر نگرانی‌های پلیس فرگوسن را از احتمال تشدید درگیری‌ها و اعتراضات مردمی در این شهر افزایش داده است. 

با این حال سام دوتسون، فرمانده پلیس سنت لوئیس گفت: به نظر من، همه‌ی ما می‌توانیم آنچه را در فرگوسن در جریان است، درک کنیم، ولی من بر این باورم که هر افسر پلیسی که اینجا (در سنت لوئیس) به خیابان‌ها می‌رود، حق دارد از خود و همچنین از جامعه و محله‌های این شهر محافظت کند. 

کوهلر افزود: پلیس در فرگوسن سی و یک نفر را دستگیر کرده است. ران جانسون، افسر پلیس بزرگراه ایالت میسوری، درباره بازداشت شدگان گفت: این‌ها همان جنایتکارانی هستند که مغازه‌های ما را غارت کرده‌اند و چند روز پیش با انداختن سنگ و آجر، در خیابان‌ها و بزرگراه‌ها، برخی از راه‌های این شهر را مسدود کردند. وی افزود: همین جنایتکاران، شب گذشته نیز به نیروهای پلیس، از پشت ساختمان‌ها و همچنین از پشت بوته‌ها و شمشادها، شلیک کردند. 

خبرنگار  این شبکه ادامه داد: بسیاری از این بازداشت‌شدگان، پس از چند ساعت آزاد شدند، اما روایت آنان از تحولات فرگوسن با آنچه پلیس این شهر می‌گوید، کاملاً متفاوت است. مثلاً یکی جوان سفیدپوستِ آزاد شده از بازداشتگاه گفت: اوضاع در خیابان‌ها بسیار بد است؛ نیروهای پلیس از کنترل خارج شده‌اند و با ما چنان برخورد می‌کنند که گویی ما (از لحاظ انسانی) هیچ ارزشی نداریم. 

یک جوان سیاهپوست که وی نیز بتازگی از زندان آزاد شده بود، گفت: آنان (نیروهای پلیس) آنجا آمده بودند و فقط به دنبال دلیل یا بهانه‌ای می‌گشتند که کاری کنند که نشان دهند آماده (مقابله با تظاهرکنندگان) هستند. وی افزود: (متأسفانه) ما همان دلیل بودیم (نیروهای پلیس برای نشان دادن آمادگی خود، ما را بی‌دلیل دستگیر کردند). 

خبرنگار افزود: سیاستمداران محلی در فرگوسن بیم آن دارند که خشم مردمی علیه پلیس، به خودی خود فروکش نخواهد کرد. مثلاً آنتونیو فِرنچ، عضو شورای شهر فرگوسن گفت: آنچه نیاز داریم (برای بازگشت آرامش به این شهر) اتفاق بیافتد این است که باید نوعی حرکت از سوی مقامات این شهر دیده شود و چرخ‌های عدالت باید به سرعت حرکتِ رو به جلو آغاز کنند. وی تأکید کرد: باید (در رابطه با قتل مایکل براون) کیفرخواست صادر شود، یا دست‌کم شخص یا اشخاصی دستگیر شوند. بالاخره باید حرکتی از سوی مقامات قضایی و پلیس در این خصوص رخ دهد (تا مگر مردم فرگوسن آرام شوند). 

خبرنگار این شبکه در خاتمه افزود: در محل شلیک مرگبار در سنت لوئیس نیز جمعی از تظاهرکنندگان تجمع کردند. چند کیلومتر آنطرف‌تر در فرگوسن نیروهای پلیس خود را برای یک شبِ دیگر از ناآرامی ها آماده کرده است. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار