ارومیه/

خسارت 70 درصدی به محصولات کشاورزی سردشت

مدیر جهاد کشاورزی سردشت گفت: از آغاز امسال تا کنون بر اثر ریزش‌های جوی، وزش بادهای تند، سیل و ‌تگرگ به 70 درصد محصولات باغی، زراعی و دامی خسارت وارد شده است.

رسول سعیدیان در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: از آغاز امسال تا کنون بر اثر ریزش‌های جوی، وزش بادهای تند، سیل و ‌تگرگ به 70 درصد محصولات باغی، زراعی و دامی خسارت وارد شده است.

وی به میزان خسارت در بخش زراعی اشاره کرد و افزود: تا کنون بر اثر حوادث مترقبه میزان یک هزار و 800 هکتار به زمین‌های زراعی شهرستان سردشت خسارت وارد شده است.

مدیر جهاد کشاورزی سردشت در خصوص میزان خسارت به محصولات باغی تصریح کرد: با توجه به آمار صورت گرفته توسط کارشناسان، خسارت وارد شده بر زمین‌های باغی میزان 7 هزار و 764 هکتار گزارش شده است.

سعیدیان تصریح کرد: تا کنون به منظور جبران خسارت وارد شده به محصولات باغی و زراعی از محل بیمه خساراتی به کشاورزان و باغداران پرداخت نشده است.

مدیر جهاد کشاورزی سردشت اظهار داشت: از ابتدای سال تا کنون در اثر حوادث طبیعی میزان خسارت وارد شده به اراضی آیش 2 هزار و 330 هکتار اعلام شده است.

سعیدیان در خصوص کل اراضی قابل کشت شهرستان سردشت، گفت: کل اراضی قابل کشت کشاورزان شهرستان سردشت 28 هزار و 100 هکتار بوده که بر اثر بلایای طبیعی مانند سیل، بارش تگرگ و باران خسارت جبران ناپذیری به این اراضی وارد شده است.

برچسب ها: خسارت ، جهاد ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.