عضو اتحادیه تولیدکنندگان طلا و جواهر

ایران پنجمین کشور مصرف کننده طلا و جواهر/ سهم ناچیز ایران از صادرات طلا

عضو اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر گفت: ایران پنجمین کشور مصرف کننده طلا و جواهردر جهان است و روزانه 1.5 تن طلا و جواهر در کشور داد و ستد می‌شود.

بهمنش عضو اتحادیه تولید کنندگان و صادرکنندگان طلا وجواهر و سنگ‌های قیمتی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ با اشاره به ظرفیت بالای معاون ایران و اشتغالزایی بالایی که می‌تواند ایجاد کند گفت: متاسفانه واردات مصنوعات طلا به کشور جز ضرر نتیجه‌ای ندارد.

وی افزود: ایران پنجمین کشور مصرف کننده طلا و جواهر در جهان است و روزانه 1.5 تن طلا و جواهر در کشور داد و ستد می‌شود.

بهمنش گفت: از این مقدار500 کیلیوگرم در داخل کشور دست تولیدکنندگان در کارگاه‌ها تولید می‌شود در حالیکه ظرفیت تولید 2 تن را داریم.

عضو اتحادیه طلا و جواهر ادامه داد: برخی افراد فرصت‌طلب از ترکیه، امارات و تایلند طلا به کشور وارد می‌کنند و این موجب تعطیلی برخی واحدهای تولیدی شده است.

این بازرس اتحادیه تولیدکنندگان طلا و جواهر افزود: یک چهارم هر گرم طلای وارداتی به عنوان اجرت دریافت می‌شود و اگر این مصنوعات نگین اتمی هم داشته باشند در مجموع 40 درصد طلای خارجی به‌عنوان اجرت هدر می‌شود.

وی ادامه داد: در حالیکه کشورهایی مانند ایتالیا و ترکیه بیشترین ارزآوری را از صادرات طلا دارند با این حال سهم کشور ما از صادرات طلا به دنیا تنها یک درصد است.

وی گفت: انتظار ما این است که دولت راه صادرات طلا را هموار کند و با نظارت بیشتر مانع از ورود طلای خارجی به کشور شود.

این عضو اتحادیه طلا و جواهر با اشاره به فروش طلای خارجی در بازار گفت: چندین بار با فروشندگان برخورد شده است اما در کنار این برخوردها باید ریشه‌یابی فرهنگ‌سازی شود که تنها کالای ایرانی و تولید داخل خریداری شود.

وی خاطرنشان کرد: در کشور ما برندهای مطرحی در حال کار هستند و در حال حاضر بیشترین طلا در استان‌های تهران، اصفهان ، تبریز، یزد و مشهد تولید می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: طلا ، جواهر ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار