عضو شورای اسلامی شهر خوی گفت: تا زمانی که اداره شهر به دولت‌های محلی واگذار نشود نمی‌توان به حل مشکلات امید داشت.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، مهران گلوانی اظهار کرد: در کنار تحقق مدیریت شهری است که می‌توان مشارکت شهروندان را برای اداره شهر به همراه داشته باشیم و این به معنی اداره شهر به دست دولت‌های محلی است.

وی افزود: در مراجعه شهروندان به شهرداری یک نکته مستتر است و آن موضوعی است که محور برنامه‌های شورای چهارم بوده یعنی تحقق مدیریت یکپارچه شهری، این‌که خیلی از موارد ربطی به شهرداری پیدا نمی‌کند اما در زندگی شهروندان اثرگذار است نظیر آب و فاضلاب و یا موارد حقوقی اما باز شهروندان به شهرداری‌ها مراجعه می‌کنند.

عضو شورای اسلامی شهر خوی تصریح کرد: این در حالی است که اگر مدیریت یکپارچه شهری محقق شود هم می‌توان نسبت به حل مسائل در اسرع وقت امیدوار باشیم و هم اینکه یک مدیریت پاسخگو در همه عرصه‌ها را شاهد باشیم.

وی با اشاره به لزوم اجرا شدن طرح شورایار در خوی افزود: اداره شهر باید توسط دولت‌های محلی باشد چراکه مشکلات و مسائل در مقیاس شهر است و نه کشور و این خود موکد این نکته است که تحقق مدیریت یکپارچه شهری امری اجتناب‌ناپذیر است.

گلوانی ادامه داد: تا زمانی که اداره شهر هم به دولت‌های محلی واگذار نشود نمی‌توان به حل مشکلات امید داشت و این بر اهمیت کار شورایاران می‌افزاید.

عضو شورای اسلامی شهر خوی خاطرنشان کرد: شورایاران باید افراد آگاهی باشند که بتوانند مطالبات شهروندان را با مطالعه قوانین و در چارچوب ضوابط و در فضای تعاملی از مدیریت شهری طلب کنند.

انتهای پیام/م
برچسب ها: ارومبه ، شورایا ، خوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.