معاونت احداث درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر با اشاره به زلزله اخیر جنوب ایلام گفت: ‌زیرساخت‌های درمانی و بهداشتی آسیب ندیده و خوشبختانه مشکل درمانی در منطقه زلزله وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، سید رضا رئیس کرمی در نشست خبری عصر  امروز خود که به مناسبت روز پزشک برگزار شده بود تمام مراکز دولتی و خصوصی پزشکی برای اعزام به غزه اعلام آمادگی کرده‌اند و ما نیز در صورت وجود شرایط و  امکانات آمادگی برپایی بیمارستان سریع الاحداث و صحرایی با قابلیت انجام 100عمل جراحی را داریم.

معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر با اشاره به زلزله اخیر جنوب کرمان بیان داشت: خوشبختانه در این زلزله زیرساخت‌های درمانی و بهداشتی دچار آسیب نشده و اگر چه تعداد مصدومان بالا بوده اما بیشتر به صورت سرپایی مشکل آنان رفع شده است.

رئیس کرمی در ادامه با اشاره به تفاهم نامه با سازمان انتقال خون بیان داشت: به دلیل رجوع بیشتر مردم در ایامی از سال این معاونت با سازمان انتقال خون به تفاهم رسیده‌اند تا از نیروهای پزشکی و پرستار در جهت استفاده از این ظرفیت مردمی به نحو احسن به کار گرفته شود.

وی در پایان  با اشاره به کاروان‌های سلامت داوطلبان خاطرنشان کرد: می بایست فارغ از بحث‌های نمادین به اثر گذاری این گونه فعالیت‌ها در نظام سلامت توجه داشته‌ باشیم بنابراین برنامه‌های اصلاحی و پیشگیرانه‌ای چون سوء تغذیه، رفع ناهنجاریهای مادرزادی موردنیاز است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار