"صائب عريقات"، عضو کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین گسترش گروه چهار جانبه خاورميانه را خواستار شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از ریانووستی، صائب عریقات، عضو کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین روز سه‌شنبه گسترش گروه چهار جانبه میانجیگر بین‌المللی برای خاورمیانه را خواستار شد.

گروه چهار جانبه خاورمیانه از آمریکا، روسیه، سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا تشکیل شده است.

صائب عریقات در کنفرانسی خبری گفت: گروه چهار جانبه وجود دارد اما فعالیت‌های آن متوقف شده است. ما عملکرد موثر این گروه را به عنوان نماینده جامعه بین‌الملل خواستاریم. ما بر گسترش گروه چهارجانبه تاکید داریم .

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه نیز اعلام کرد مسکو از دیدگاه مشارکت اتحادیه اروپا در تلاش‌های گروه چهار جانبه حمایت می‌کند.

به گفته ویتالی چورکین نماینده دایم روسیه در سازمان ملل متحد، مسکو امیدوار است نشست وزارتی گروه چهار جانبه هم زمان با برگزاری مجمع عمومی سازمان ملل متحد در سپتامبر آینده برگزار شود.

عریقات همچنین از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواست با تصویب قطعنامه‌ای تاریخ عقب نشینی رژیم صهیونیستی را از سرزمین‌های اشغال شده فلسطین در جنگ 1967 مشخص کند.

صائب عریقات عضو کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین در مسکو در کنفرانسی خبری گفت: ما از جامعه بین‌الملل و شورای امنیت سازمان ملل متحد می‌خواهیم با تصویب قطعنامه‌ای تاریخ خروج نیروهای اسرائیلی را از سرزمین‌های اشغال شده در سال 1967 مشخص کند. 

فلسطینی‌ها می‌خواهند مرزهای کشور آینده فلسطین با اسرائیل بر اساس خطوط قبل از جنگ شش روزه 1967 و با مبادله سرزمین با توافق دو جانبه مشخص شود.

آنها قصد دارند کشوری مستقل در کرانه باختری، نوار غزه و شرق بیت المقدس به عنوان پایتخت تشکیل دهند. اسرائیل بازگشت به مرزهای سال 1967 و تقسیم بیت المقدس را رد می‌کند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار