رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان‌ شرقی از طراحی و ساخت یخچال خورشیدی پرتابل قابل حمل به نقاط دور در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، قراچورلو در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه رویکرد این نهاد آینده پژوهی است، افزود: این نهاد به عنوان یکی از سازمان های پیشرو در تامین نیازهای پژوهشی و خدماتی در کشور فعالیت می کند.

وی با اشاره به اینکه تامین روشنایی مناطق عشایرنشین همیشه با مشکل مواجه بوده است، اظهار کرد: پژوهشگران جهاد دانشگاهی توانستند برق مورد نیاز آنها را با استفاده از انرژی خورشیدی تامین کنند.

قراچورلو قیمت تمام شده این دستگاه برای عشایر را در حدود شش الی 10 میلیون ریال اعلام کرد و گفت: این پکیچ می تواند روشنایی چادر، موبایل و رادیو و تلویزیون را برای 48 ساعت تامین کند.

وی اضافه کرد: از سال تحصیلی آینده دو رشته مهندسی فناور ارشد طراحی و ساخت نیروگاه های هیبریدی و مهندسی فناور ارشد ربات های عیب یاب زیر سطح آبی در مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی استان ایجاد می شود.

رییس جهاددانشگاهی استان گفت: تربیت نیروهای لازم در این عرصه و ورود آنان به بازار کار، آینده روشنی در بحث فناوری های نوین برای استان را به همراه خواهد داشت.

وی ادامه داد: ربات های عیب یاب زیر سطح آبی در کشور وجود ندارد و شرکت نفت با هزینه های کلان این ربات ها را از سایر کشورها اجاره می کند و ایجاد این رشته در راستای رفع این نیار کشور و دستیابی به تکنولوژی ساخت ربات های مزبور است.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: ساخت ، یخچال ، خورشیدی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.