معاون عمران و توسعه امور شهری و روستای وزیر کشور گفت: براساس تفاهم نامه‌ای که بین وزارت کشور و وزارت نفت منعقد شد قرار است17هزار دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، هوشنگ خندان‌دل معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور در بیست و چهارمین مجمع عمومی عادی سالانه اتحادیه اتوبوسرانی شهری کشور  اظهار داشت: نخستین بخش خدمات حمل و نقل اتوبوسرانی بوده و لذا کوچکترین توجه به این بخش برای بهبود کار‌آمد تر کردن حمل و نقل عمومی تأثیر گذار است.

وی در ادامه افزود: اتوبوسرانی جزء قدیمی ترین  حمل و نقل عمومی است و در نظام اداری نسبتأ نسبی قرار گرفته و هر گونه نوسازی و ارائه خدمات می‌تواند در رضایتمندی مردم اثر بخش باشد.

خندان‌دل با اشاره به این که در کارآمدی باید به مجموعه اقدامات نرم افزاری و سخت افزاری نیاز داریم اظهار داشت:‌باید به بخش آموزش‌ های نیروهای انسانی و آموزش‌های درون سازمانی بیشتر اقدام کنیم.

وی در ادامه گفت:‌مطالعات حمل و نقل شهری در دستور کار قرار گیرد و زمینه جا به جایی خوبی را برای افزایش رضایتمندی مردم فراهم کنند.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور در ادامه بیان داشت: در روزهای اخیر مراحل اجرایی مناقصه خرید بیش از 1600دستگاه اتوبوس انجام شده است.

وی با اشاره به خرید17هزار دستگاه اتوبوس در سه سال آینده گفت: بر اساس قانون بودجه سال93 بند (ق) و بر اساس تفاهم نامه‌ای که بین وزارت کشور و وزارت نفت منعقد شده قرار شده 17هزار دستگاه اتوبوس در سه سال اخیر به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه شود.

خندان‌دل درباره یارانه حمل و نقل عمومی به شهرداری‌ها بیان داشت:‌تا کنون در دولت یازدهم برای بهبود حمل و نقل عمومی 85میلیارد تومان در مرحله نخست اخیر 45میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی تصریح کرد:‌با توجه به بازگشایی مدارس رقم دیگری بابت یارانه  بلیط به شهرداری‌ها پرداخت می‌شود.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور خاطرنشان کرد:‌ در صورت تصویب شورای اقتصاد کشور 17هزار اتوبوس و 80هزار دستگاه تاکسی و 70هزار دستگاه ون در سه ساله آینده  به حمل و نقل عمومی اضافه می‌شود.

وی در ادامه افزود: توجه ما برای خرید خودروها به بخش خصوصی داخلی است و باید استانداردهای لازم جهت کاهش مصرف سوخت و ایمنی برای تردد مسافران فراهم شود.

هوشنگ خندان‌دل درباره احداث مترو در شهرهای  اطراف تهران اظهار داشت:‌در مرحله نخست باید شرایط توسعه مترو را فراهم کرده و سپس تصمیمات لازم را برای انتقال متروهای شهرهای اطراف به تهران را فراهم کنیم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار