آیت‌الله اراکی در دیدار با سفرای ایران در خارج از کشور خبر داد

برگزاری گردهمایی علمای حامی مقاومت در ماه آینده

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب گفت: یکی از مهمترین اقدامات مجمع تقریب تاسیس اتحادیه علمای حامی مقاومت اسلامی در فلسطین و کل منطقه است که مقدمات آن فراهم شده و در یک ماه آینده شاهد گردهمایی علمای طرفدار مقاومت خواهیم بود و طی آن اتحادیه علمای مقاومت تشکیل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، "آیت‌ا‌الله محسن اراکی" دبیرکل مجمع تقریب مذاهب در دیدار با سفرای ایران در خارج از کشور که صبح امروز در هتل فردوسی برگزار شدف گفت: باید دیپلماسی وحدت شاکله اصلی کارها باشد و اگر ایران وحدت جامعه اسلامی را معماری کند به انسجام هماهنگی دست می‌یابیم که این امر به عنوان یک حادثه مهم در جهان کنونی خواهد بود و جهان را وارد مرحله جدیدی می‌کند.
 
وی تصریح کرد: حدس می‌زنیم حوادثی در جهان و منطقه ما رخ می‌دهد که بر خلاف تقریب است اما زمینه را برای موج تقریب ایجاد می‌کند که اگر برنامه‌ریزی خوبی صورت گیرد می‌توانیم از تهدید به عنوان فرصت استفاده کنیم.
 
آیت‌الله اراکی اظهار داشت: مجمع تقریب استراتژی خود را در سه فاز تعریف کرده که فاز اول آن تئوری‌سازی است که مجمع تقریب در 22 سال عمر خود ذخیره عظیمی از تئوری تقریب ایجاد کرده است.
 
وی ادامه داد: فاز دوم گفتمان‌سازی تقریب است که مجمع در این امر توفیق زیادی داشته و فاز سوم عمده فعالیت مجمع تقریب میدانی‌سازی یا عملیاتی کردن پروژه تقریب است.
 
دبیرکل مجمع تقریب مذاهب تصریح کرد: در فاز پروژه‌های تقریبی اولین کار تاسیس دانشگاه تقریب است چرا که در دانشگاه مذاهب سنی و شیعه و سایر اندیشه‌های علوم اسلامی معرفی می‌شود.
 
آیت‌الله اراکی افزود: کمیته مساعی حمیده که توسط مجمع تقریب ایجاد شده هدفش تلاش برای نزدیک کردن گروه‌های متنازع در نقاط مختلف جهان اسلام است و اولین برنامه‌های آن در بیروت و ترکیه برگزار و تصمیم گرفته شد گردهمایی علمای معارض سوری با علمای موافق دولت این کشور برگزار شود، آنها بایستی به گفتگو با یکدیگر بپردازند تا اختلاف بین آنها رفع شود.
 
وی اظهار داشت: کار دیگر مجمع، تشکیل اتحادیه اسلامی بوده که طی آن اتحادیه جهانی زنان مسلمان برگزار شد که گام‌های بلندی برداشته و اقدام دیگر مجمع تقریب، راه‌اندازی اتحادیه بازرگانان جهان اسلام است که اولین اجلاس آن سه ماه پیش در کیش برگزار شد.
 
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب ادامه داد: اقدام دیگر مجمع تقریب راه اندازی اتحادیه اساتید جهان اسلام است و امیدواریم در آینده اتحادیه احزاب هم شکل بگیرد .
 
آیت‌الله اراکی بیان کرد: کنفرانس وحدت اسلامی امسال با سال قبل تفاوت دارد چرا که در آن اتحادیه‌های مختلف گرد هم می‌آیند.
 
وی افزود: اقدام دیگر مجمع تقریب تشکیل مرکز گفتگو بین‌المذاهب در قم است که یک دوره پنجاه جلدی از احادیث شیعه و سنی را گرد آورده است و اقدام دیگر مجمع تاسیس موسسه خیریه سخا با هدف کمک رسانی به نیازمندان جامعه اسلامی است.
 
آیت‌الله اراکی در پایان خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین اقدامات مجمع تقریب تاسیس اتحادیه علمای حامی مقاومت اسلامی در فلسطین و کل منطقه است که مقدمات آن فراهم شده و در یک ماه آینده شاهد گردهمایی علمای طرفدار مقاومت خواهیم بود و طی آن اتحادیه علمای مقاومت تشکیل خواهد شد.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: مجمع ، تقریب ، مذاهب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار