لوکا مارمورینی مدیر اسبق بخش موتورهای تیم فرمول‌یک فراری عنوان کرد این تیم ایتالیایی به او گفته بود باید برای بدست آوردن آوانتاژ بیشتر در بخش آیرودینامیک از پیشرفت‌های موتور صرف‌نظر کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران به گفته مارمورینی، نیکولاس تومبازیس به او گفته بود که می‌شود ضعف در بخش موتورها را در این فصل با یک پکیج آیرودینامیک خوب برطرف کرد.

مارمورینی گفت: به طور خلاصه همه از موتور F14 T در این فصل ناراضی هستند. شرکتی مانند فراری که سابقه طولانی مدتی در فرمول‌یک دارد، چطور می‌تواند یک موتور خوب طراحی نکند؟ می‌توانم هر بهانه‌ای را قبول کنم، اما هیچ وقت نمی‌توانید مهندسینی که در مارانللو مشغول به کار هستند را متهم کنید.

 مارمورینی گفت: با دوستانم در ایتالیا موتوری بهتر از پکیج رنو و مرسدس درست کردیم. چون تومبازیس چنین چیزی را درباره این پروژه از ما خواسته بود.

از ما خواستن موتور بسیار کوچک باشد و همین‌طور رادیاتورهای کوچکی نیز وظیفه خنک‌کردن موتور را برعهده داشته باشد. آنها می‌خواستند ضعف ناشی از کمبود قدرت موتور را با آیرودینامیک خوب جبران کنند. همین هم شد، ما قدرت کمی از موتور دریافت کردیم. اما جالب این بود که آیرودینامیک آنطور که باید و شاید خوب نبود.

مارمورینی همچنین اعتراف کرد با مارکو ماتیاچی مدیر جدید تیم فراری فقط دوبار ملاقات داشته است.

او ادامه داد: دوست داشتم این مشکل را با ماتیاچی درمیان بگذارم. اما در طول سه ماه گذشته خیلی کم همدیگر را دیدم و فقط دوبار شانس ملاقات داشتیم. اولین‌بار زمانی بود که او به تیم دعوت شد و آخرین‌بار هم زمانی بود که نامه خداحافظی من را به دستم داد.

وی در آخر خاطرنشان کرد:صد درصد دوست ندارم در این میان کسی را مقصر بدانم. اما بخش مسابقه‌ای فراری اکنون در دستان افرادی است که بسیار کم‌تجربه هستند. حتی مهندسین هم در این بخش روحیه خوبی برای کار کردن ندارند.

مارمورینی برای "ماتیت بایانوته" که جای خالی او را در فراری پر کرده آرزوی موفقیت کرد و اعلام کرد خبرهای پیوستنش به رنو دروغ است. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار