آیت‌الله اختری در دیدار با سفرای ایران در خارج از کشور خبر داد

راه‌اندازی دانشنامه اهل بیت(ع) با عنوان "ویکی شیعه"

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) گفت: تاکنون ۱۵۰۰عنوان کتاب در زمینه تحقیق و پژوهش با مضامین منطقی و علمی مکتب اسلام به بیش از ۵۵ زبان از سوی مجمع جهانی اهل بیت (ع) ارائه شده و امسال دانشنامه اهل بیت(ع) به عنوان یک ویکی شیعه راه‌اندازی شده است.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، "آیت‌الله اختری" دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت در دیدار با سفرای جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور که صبح امروز در هتل فردوسی برگزار شد، گفت: همواره به وحدت اسلامی و یکپارچگی امت مسلمان و تعامل و سازش با مردم غیرمسلمان نیاز داریم.  
 
وی تصریح کرد: مسئله وحدت و یکپارچگی امت اسلامی بسیار مطرح است چون توطئه‌های بسیاری علیه اسلام، آثار و احکام آن شاهدیم و نیاز بیشتری به وحدت وجود دارد، چرا که از مسائل و ضرورت‌های دینی ما است و قرآن و علمای ما هم بر آن تاکید کرده‌اند.  
 
آیت‌الله اختری اظهار داشت: سیاست ما این است که همه طوایف اسلامی با مودت و یکپارچگی در برابر توطئه‌ها ایستادگی کنند و قابلیت‌های مختلفی در کشورهای مختلف برحسب شرایط متفاوت وجود دارد و تلاش ما این است که معارف اهل بیت(ع)، قرآن و علوم کامله از قرآن کریم و پیامبر(ص) به زبان بهتر و با بیان شیرین‌تر برای مردم هر کشور معرفی شود.  
 
دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت بیان کرد: تاکنون ۱۵۰۰عنوان کتاب در زمینه تحقیق و پژوهش با مضامین منطقی و علمی مکتب اسلام به بیش از ۵۵ زبان از سوی مجمع جهانی اهل بیت(ع) ارائه شده و امسال دانشنامه اهل بیت(ع) به عنوان یک ویکی شیعه راه اندازی شده است.  
 
وی ادامه داد: بسیاری از مفاهیم، اصول، واژه‌ها و اصول مکتب اهل بیت(ع) در خارج از کشور با غرض ورزی و یا از روی ناآگاهی نوشته می‌شود و راه اندازی ویکی شیعه به این خاطر است که واژه‌ها را همانطور که در مکتب اهل بیت (ع) است معرفی کنند.  
 
آیت‌الله اختری تصریح کرد: هم اکنون در حال توسعه دانشگاه اهل بیت(ع) هستیم تا بتوانیم رشته‌های فنی و مهندسی هم در آن برگزار کنیم.  
 
وی اظهار داشت: مجمع جهانی اهل بیت(ع) ۵۵۰ عضو از کشورهای دیگر دارد، اما به دنبال افزایش اعضا نیستیم، بلکه اگر شخصیتی باشد که عضو شدن آن به مصلحت مجمع باشد از آن استقبال می‌کنیم.  
 
آیت‌الله اختری در پایان خاطرنشان کرد: ایجاد جمعیت‌های مسلمان از کشورهای دیگر برای فعالیت در زمینه‌های مختلف از جمله کمک رسانی به مردم محروم و مستضعف به خصوص بحران‌ها مثل سیل پاکستان آغاز شده و در حد توانمندی خود با جمع آوری کمک تلاش می‌شود که به مردم محروم کمک و یاری رسانده شود.  
 
انتهای پیام/
برچسب ها: خبرنگار ، سیاست ، خارجی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار